منصوره ایزدی، مدرس دانشگاه:

مشارکت جمعی لازمه مقابله با شیوع کرونا است

 یک مدرس دانشگاه گفت: با مشارکت جمعی می توان از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری کرد.

مشارکت جمعی لازمه مقابله با شیوع کرونا است
کد خبر: 392710
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ۰۸:۳۶:۳۰

اعتمادآنلاین| منصوره ایزدی، مدرس دانشگاه گفت: با خود مراقبتی، ماندن در خانه و پرهیز از سفرهای غیر ضروری می توان از شیوع ویروس کرونا در امان ماند. زمانی کرونا را شکست خواهیم داد که هرخانه به یک پایگاه بهداشت تبدیل شود و همه اعضای خانواده و جامعه باهم برای در امان ماندن از این ویروس مشارکت داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: باید ازتمام ظرفیت های فرهنگی و رسانه ملی و رسانه های مجازی برای سرگرم کردن و آگاهی دادن مردم به کار گرفته شود.

این جامعه شناس با تاکید بر اینکه در گذشته بازی های دسته جمعی دربین خانواده ها رواج داشته یاد آور شد: این نوروز و تعطیلات امسال بهترین فرصت برای خانواده ها برای ماندن در خانه و سرگرم کردن خود با بازیهای قدیمی و یاد دادن انها به فرزندانشان است.

ایزدی با اشاره به اینکه هر فرد علاوه بر اینکه وظایفی درخانه دارد برخی وظایف اجتماعی نیز دارد، اظهار کرد: هرشهروند مسئول سلامت خود و جامعه است بنابراین ضروری است شهروندان دراین مدت که بیماری کرونا در جامعه شیوع دارد درخانه ها بمانند و به سلامت خود و جامعه کمک کنند.

وی بااشاره به اینکه دولت با محدود کردن، تعطیلی بازار و کنترل ورودی شهرها می تواند از شیوع کرونا جلوگیری کند، خاطر نشان کرد: اگر دولت زیرساخت‌های دولت الکترونیک وخدمات مجازی را تقویت کند و زمینه رابرای دورکاری کارمندان فراهم کند از برخی ترددهای درون شهری نیز جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: تهیه برنامه های مفرح توسط تلویزیون و آگاهی دادن به مردم از خطرات حضور در سطح شهر و مسافرت تاثیر زیادی در ماندن شهروندان در خانه دارد.

این جامعه شناس افزود: باتوجه به نزدیکی به عید نوروز و مرسوم بودن دید و بازدید امسال بهتر است برای اینکه نشان دهیم خود و آشنایانمان برایمان ارزشمند هستند دید و بازدید ها را حذف و از طریق تلفن و فضای مجازی از حال آشنایان خود باخبر بشویم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها