کد خبر: 392739
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ۰۹:۰۴:۰۰
| |

فرماندار شاهرود

روزی 50 هزار ماسک تولید می‌شود

فرماندار شاهرود گفت:  با کمک خیران قرار است روزانه 50 هزار ماسک تولید شود که در صورت انجام این کار کل نیاز شهرستان برطرف می گردد.

روزی 50 هزار ماسک تولید می‌شود
کد خبر: 392739
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ۰۹:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| نادر فخری روز سه شنبه در نشست کمیته ایمنی شهری و روستایی ستاد مبارزه با کرونا این شهرستان از تشکیل کمیته اجرایی، تدارکات و پشتیبانی به ریاست بخشدار مرکزی برای پیگیری تولید ماسک و گان نیز خبر داد و افزود: این کارها با تأمین مواد اولیه و با نظارت بهداشت انجام می شود.

وی گفت : با تلفیق قرارگاه مردمی و ستاد مبارزه با کرونا شهرستان شاهرود ، اقدامات و تصمیمات این ستاد به شکل مردمی و دولتی پیگیری می شود.

فرماندار شاهرود ادامه داد : 6 کمیته زیرمجموعه این ستاد تشکیل شده که یکی از اصلی ترین آن ها کمیته ایمنی شهری و روستایی به ریاست فرمانده پایگاه پدافند هوایی 10 محرم و با عضویت بخشداران و شهرداران شهرستان است.

وی تأکید کرد: ستاد کل کرونا کشور دستوراتی دارد که در شهرستان ها باید اجرایی شود اما گاهی نیاز است بنا بر ضرورت تصمیمات محلی گرفته شود و تشکیل این قرارگاه مردمی و دولتی نیز با همین هدف انجام شده است.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه نمی توان گفت تاکنون اقدامات خوبی در شهرستان انجام نشده، افزود: شهر شاهرود به چند ناحیه تقسیم و برای هر ناحیه و هر شهر شهرستان یک مدیر پروژه مشخص می شود تا نسبت به ضدعفونی اماکن عمومی و معابر اقدام شود.


فخری با بیان این که ، نباید فقط مرکز شهر را دید بلکه حاشیه های شهر نیز باید گندزدایی شوند ، افزود : کمیته خیران نیز تشکیل شده که در این کمیته به ریاست امام جمعه شاهرود، سازماندهی داوطلبان مردمی و کمک های مالی خیرین انجام می شود.

فرماندار شاهرود درباره کنترل ورودی های شهر نیز بیان کرد: با استقرار تیم هایی از هلال احمر و نیروی انتظامی در هفت نقطه از ورودی های شهر، مشاوره و غربالگری در صورت درخواست سرنشینان خودروها انجام می شود.

فخری به طرح دیگری درباره کمک به درمان بیماران در منزل و خودمراقبتی نیز اشاره کرد و گفت : برخی افراد نیاز به بستری شدن ندارند اما باید بانک اطلاعاتی از آنان تهیه شود تا در صورت نیاز به بیمارستان منتقل شوند و یا پزشک برای ویزیت در منزل حضور یابد.

وی ادامه داد: به همین منظور کمیته ای به ریاست رئیس اداره بهزیستی و با مشارکت درمانگاه های خصوصی و دولتی و هلال احمر تشکیل شده است.

فرماندار شاهرود از تشکیل کمیته ای در فرمانداری برای پیگیری گندزدایی منظم و مکرر ادارات خبر داد و گفت : اسکان و چادر زدن مسافران در سطح شهر ممنوع بوده و امسال به دلیل حفظ سلامتی مردم و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، پنجشنبه آخر سال در شاهرود برقرار نیست و شهروندان می توانند برای زیارت اهل قبور به صورت پراکنده در روزهای دیگر هفته اقدام کنند.

تا روز دوشنبه 107 تن در شاهرود به ویروس کرونا مبتلا شدند.

منبع: ایرنا




اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها