کد خبر: 392748
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ۰۷:۵۱:۰۰
| |

ربات هوشمند از ابتلای پرستاران به «کرونا» محافظت می‌کند

محققان به تازگی یک ربات مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه داده‌اند که می‌تواند سواب‌ گلوی کادر درمانی را جمع‌آوری کرده و سلامت آنها را مورد ارزیابی قرار دهد.

ربات هوشمند از ابتلای پرستاران به «کرونا» محافظت می‌کند
کد خبر: 392748
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ۰۷:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| در کشور چین یک ربات هوشمند که می‌تواند سواب‌ گلو را جمع کند، برای محافظت از پرسنل پزشکی در برابر ویروس کرونا در آزمایشگاه قرار داده شده است.

آخرین نسخه دستورالعمل‌های تشخیصی و درمانی برای COVID-19 نشان می‌دهد که بیمار می تواند پس از سه آزمایش منفی اسید نوکلئیک و آزمایش چند نمونه بیولوژیکی مرخص شود.

آزمایش سواب گلو یکی از اصلی‌ترین روش‌های آزمایش نمونه بیولوژیکی برای تأیید ابتلا به عفونت ویروس کرونا است.

ارتباط نزدیک کادر درمانی با بیماران موجب آسیب پذیر بودن آنها در برابر عفونت می‌شود و این ربات مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند ابتلای‌ آنها به این ویروس را تشخیص دهد.

این ربات که ارتباط مستقیمی با بافت انسان ایجاد می‌کند، مجهز به بازوی مکانیکی ، آندوسکوپ دو چشمی، تجهیزات انتقال بی‌سیم و ترمینال تعامل انسان و ماشین است؛ کادر پزشکی می‌تواند ربات را از راه دور کنترل کند تا آن بتواند سواب‌های گلو را جمع کند.

این ربات که توسط یک تیم به سرپرستی ژونگ نانشان، کارشناس پزشکی و مؤسسه اتوماسیون Shenyang، آکادمی علوم چین ساخته شده، به منظور جلوگیری از عفونت پرسنل پزشکی و بهبود دقت در جمع آوری نمونه های بیولوژیکی است.

ربات توسعه یافته می‌تواند بدون آسیب رساندن به گلوی سوژه، سواب‌های گلو را جمع کند و با دقت بیش از 95 درصد برای تشخیص سلامت کادر درمانی مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها