رجایی فعال اصلاح‌طلب:

شرایط کشور اجازه نمی‌دهد بعضی از تندروهای مجلس یازدهم دولت را متوقف کنند

 فعال اصلاح‌طلب گفت: شرایط کشور اجازه تندروی به مجلس یازدهم را نمی‌دهد با این وجود کشور به دلایل مختلف از حضور نیروهای شایسته در مجلس یازدهم محروم شد و ضرر کرد.

شرایط کشور اجازه نمی‌دهد بعضی از تندروهای مجلس یازدهم دولت را متوقف کنند
کد خبر: 392750
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ۰۹:۲۲:۲۹

اعتمادآنلاین| «غلامعلی رجایی» مجلس یازدهم را مجلسی نیمه کارآمد عنوان کرد و گفت: دست‌کم آنچه ما در لیست تهران مشاهده کردیم افرادی مسلط و برخوردار از تجربه و شایستگی در آنها کمتر دیده می‌شود که این عوامل به خودی خود فرایند اجرایی مجلس یازدهم را کند می‌کند.

مشاور پیشین مرحوم آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی افزود: مدتی طول می‌کشد که مجلس بعدی جایگاه خود را پیدا کند. اگرچه جوان‌گرایی در امور مدیریتی کشور موضوع مهم و خوبی است، در مجلس شورای اسلامی نباید بحث پیری، جوانی و سن و سال مطرح شود، بلکه برای نمایندگان، خبرگی، پختگی و تجربه باید در اولویت قرار گیرد، از این جهت مجلس بعدی این موانع را سر راه خود دارد.

رجایی با اشاره به یکدست بودن مجلس یازدهم گفت: پیش‌بینی می‌شود اگر مجلس یکدست اصولگرای یازدهم، نتواند درک صحیحی از شرایط منطقه و کشور در اوضاع کنونی داشته باشند و برای دولت مانع‌تراشی کند، باعث خسارت خواهد شد. حال باید دید که مقامات عالی‌رتبه نظام چقدر می‌توانند مانع تندروی و کشیدن ترمز نمایندگان افراطی شوند.

وی ادامه داد: صحبت‌های بعضی از این افراد حاکی از آن است که به محض استقرار در مجلس و با فاصله کوتاهی ممکن است سوال از کابینه را شروع کنند و چون رای اعتماد مجلس قبلی به وزرا را قبول ندارند و آنرا جهت‌دار می‌دانند. بنابراین مانع ادامه کار برخی از وزرای دولت روحانی خواهند شد.

مشاور سابق رسانه‌ای شهردار تهران خاطرنشان کرد: جایگاه و شان مجلس این است که همواره مطالبه‌گر باشد و بر وضعیت اجرای قوانین نظارت کند، امیدوارم مجلس یازدهم این مهم را بتواند انجام دهد. به نظرم اگر اعضای پارلمان سن و تجربه کافی نداشته باشند از عهده نظارت بر اجرای قوانین بر نمی‌آیند.

رجایی یادآور شد: کسی که تجربه کار شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها را ندارد، در مقام ناظر چگونه می‌خواهد بر استاندار، فرماندار، شهردار و وزیر نظارت کند؟ از این جهت فکر می‌کنم کشور به دلیل چینش نهادهای نظارتی ضرر کرد و مجلس یازدهم از بعضی نیروهای شایسته محروم شد.

وی درباره اختلافات داخلی اصولگرایان چه قبل از انتخاب شدن و چه بعد از آن، اظهار کرد: آنها برای ریاست مجلس هم اختلاف خواهند داشت و هر کدام می‌خواهند نفر خودشان بر ریاست مجلس بنشیند. این اختلافات در تهران وجود داشت، ما نگران اختلاف آنها نیستیم و با توجه به عقبه‌ای که دارند حتماً با هم هماهنگ می‌شوند که چه کسی رئیس باشد و کمیسیون‌ها به چه شکل اداره شوند.

رجایی افزود: به هر حال برداشت من این است که شرایط کشور اجازه نمی‌دهد بعضی از تندروها برای مجلس خط و مشی تعیین و دولت را متوقف کنند. باید مانع تندروی آنها شد تا کشور را در سراشیبی قرار ندهند.

این فعال اصلاح‌طلب در خصوص نقش اقلیت اصلاح‌طلب در مجلس آینده اظهار کرد: اصلاح‌طلبان در شرایطی که تعداد بیشتری هم در مجلس داشتند نتوانستند کارایی لازم را داشته باشند بنابراین آنها چاره‌ای ندارند و باید مرخصی بروند.

وی با بیان اینکه دولت نتوانست از ظرفیت اصلاح‌طلبان استفاده کند، خاطرنشان کرد: از طرفی اصلاح‌طلبان در بدنه و کادر مدیریتی کشور رفته رفته جایگاه خود را از دست دادند و با بیشترین هزینه کمترین حضور را در سطح دولت دارند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها