کد خبر: 392768
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ۰۹:۴۷:۲۵
| |

عفو بین‌الملل: اقدامات حاکم دبی علیه دخترش، نقض فاحش حقوق بشر است

سازمان عفو بین‌الملل از حبس خانگی دختر حاکم دبی توسط پدرش به شدت انتقاد و تأکید کرد این اقدامات، مایه نگرانی بین‌المللی است.

عفو بین‌الملل: اقدامات حاکم دبی علیه دخترش، نقض فاحش حقوق بشر است
کد خبر: 392768
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ۰۹:۴۷:۲۵

اعتمادآنلاین| سازمان عفو بین‌الملل از ادعای «محمد بن راشد» حاکم دبی درباره بازداشت دخترش انتقاد و تأکید کرد که بازداشت وی، «یک مسئله خانوادگی نیست».

روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی به نقل از این سازمان گزارش داد: «ربایش و رفتار غیرانسانی که حکومت [امارات] اجازه آن را [به محمد بن راشد] داده است، مسئله خانوادگی نیست».

این سازمان بین‌المللی تصریح کرد که این اقدامات بن راشد علیه دخترش، «نقض فاحش حقوق بشر و مایه نگرانی بین‌المللی است».

عفو بین‌الملل اشاره کرد که حکم دادگاه عالی انگلیس درباره زندانی شدن دختر حاکم دبی توسط پدرش، «گامی به سمت تحقق عدالت است».

«لین معلوف» مدیر پژوهش‌های خاورمیانه در این سازمان در واکنش به این رأی دادگاه، تأکید کرد که بن راشد دخترش را زندانی کرده و با وی رفتار بسیار ناشایستی دارد.

معلوف بر این باور است که «این حکم، گامی به سمت تحقق عدالت برای لطیفه است که انتظار آن، طولانی شد... و دبی و امارات عربی متحده باید در حال حاضر، به وی اجازه بدهند که صحبت کند و آزادانه به سفر برود و اگر بخواهد، خواستار پناهندگی شود».

او تصریح کرد، در طول محاکمه، محمد بن راشد مدعی بود که این موضوع، یک مسئله خصوصی و خانوادگی است، ولی چنین نیست؛ هر چند «قانون امارات عربی متحده، زنان را از حمایت محروم کرده و آنان را ضعیف، رها می‌کند. همین مسئله باعث می‌شود که در بسیاری موارد، مورد آزار و اذیت فرزندان ذکور خانواده قرار گیرند».

«لطیفه» دختر بن راشد، دو بار تلاش کرد که از دبی فرار کند، ولی موفق نشد. بن راشد نخستین بار در سال 2002، دختر خود را سه سال زندانی کرد. دومین اقدام به فرار وی نیز در مارس 2018 بود که در اقیانوس هند ربوده شد و به زور به دبی بازگردانده شد. وی هم اکنون در حبس خانگی پدرش قرار دارد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها