کد خبر: 392851
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۱ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

لیلی رشیدی در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» از تاثیر کرونا بر تئاتر و سینما و کم‌کاری‌اش در تلویزیون می‌گوید:

امیدوارم روزی دوباره اجرا داشته باشیم و مردم بتوانند با خیال راحت تماشاچی ما باشند/ خوب بودن تئاتر ایران به دلیل داشتن تماشاچیان جوانی است که بسیار جسورانه عمل می‌کنند/ تلویزیون سیاست‌های درستی را دنبال نمی‌کند/ انجام کارهای خوب و ماندگار را ترجیح می‌دهم/

لیلی رشیدی گفت: یکی از دلایل خوب بودن تئاتر ما برعکس دیگر کشورهای دنیا، داشتن تماشاچیان جوانی است که بسیار جسورانه عمل می‌کنند و امیدوارم روزبه‌روز تئاترمان شکوفا‌تر شود.

امیدوارم روزی دوباره اجرا داشته باشیم و مردم بتوانند با خیال راحت تماشاچی ما باشند/ خوب بودن تئاتر ایران به دلیل داشتن تماشاچیان جوانی است که بسیار جسورانه عمل می‌کنند/ تلویزیون سیاست‌های درستی را دنبال نمی‌کند/ انجام کارهای خوب و ماندگار را ترجیح می‌دهم/
کد خبر: 392851
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۱ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ تبسم کشاورز- لیلی رشیدی در نگاه اول یادآور مرحوم داوود رشیدی است. اما در قامت یک بازیگر او طی دهه 70 با سریال تلویزیونی «زی‌زی گولو» که برای کودکان ساخته شده بود در جامعه هنری ایران شناخته شد. رشیدی همچنین فعالیت رسمی در سینما را با فیلم «دلشدگان» علی حاتمی آغاز کرد.

سینما

او تا چندی پیش مشغول بازی در تئاتر «روزهای رادیو» به کارگردانی محمد رحمانیان بود که شیوع ویروس کرونا و از پس آن تعطیلی سالن‌های نمایش، اجرای این اثر را به تعویق انداخت.

لیلی رشیدی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره تاثیر کرونا بر تعطیلی تئاتر و سینماها گفت: تصمیم گرفته بودم درباره هیچ مساله‌ای جز هنر حرفی نزنم. به این خاطر که همیشه به ما می‌گویند این مسائل به شما ربطی ندارد و سر جایتان بنشینید. اما ویروس کرونا چنان وحشت و سایه‌ای روی همه دنیا انداخته است که نمی‌توان درباره آن چیزی نگفت.

او ادامه داد: کرونا کار تئاتر مرا هم به تعویق انداخت، قبل از کرونا مشغول اجرای «روزهای رادیو» از محمد رحمانیان بودیم که فقط 2 شب روی صحنه رفت. طبیعی است که همه‌ ما از نظر مالی عقب می‌افتیم، ولی این تعطیلی‌ها به خاطر سلامت خودمان است. امیدوارم روزی دوباره اجرا داشته باشیم و مردم بتوانند با خیال راحت تماشاچی ما باشند.

رشیدی درباره استمرار این وضعیت توضیح داد: قاعدتاً این تعطیلی‌ها ادامه‌دار خواهد بود تا تهدید کرونا کمتر شود. خوب است که ما به عنوان یک کشور به کار دیگر کشورها توجه کنیم. ببینیم چگونه این بیماری را مهار می‌کنند.

این بازیگر تئاتر افزود: چرا همیشه باید احساس کنیم کشور ما بدتر از جاهای دیگر می‌تواند یک اتفاق ناخواسته و ناخوانده را کنترل کند؟

او اضافه کرد: من کاره‌ای نیستم، اما بد نیست مسئولان و سیاست‌گذاران ما برخورد کشورهایی را که از ما جلوتر هستند بررسی کنند. ما همیشه خواسته‌ایم که چیزی از کسی یاد نگیریم، ولی به نظرم بد نیست نگاهی بکنیم ببینیم آنها برای عبور از این بحران چه کارهایی انجام می‌دهند.

رشیدی درباره فعالیت‌های اخیر خود در عرصه بازیگری گفت: پارسال در سینما سه کار داشتم. «خوک» از مانی حقیقی، «عرق سرد» از سهیل بیرقی و فیلم «تابستان با امید» از صدف فروغی که امیدواریم اکران شود.

سینما

لیلی رشیدی در «عرق سرد»

او در مورد کم‌کاری‌اش در تلویزیون توضیح داد: بیشتر مشغول تئاتر هستم. ترجیح من همیشه انجام کارهای خوب و ماندگار است. در تلویزیون کمتر کار می‌کنم و دلیل این کم‌کاری‌ها عجیب نیست. چراکه تلویزیون سیاست‌های درستی را دنبال نمی‌کند. خودم کارم را با تلویزیون آغاز کردم و شناخته شدم. منکر اثرگذاری تلویزیون نیستم و معتقدم اگر به عنوان یک رسانه سیاست‌های درستی را پیشه کند اثرگذار خواهد بود. اما روشن است که متاسفانه تلویزیون این روزها کارش را درست انجام نمی‌دهد و همه‌ چیز سلیقه خودشان، مدیران‌شان و نشان دادن یکسری کارهای سطحی شده است.

لیلی رشیدی

زی‌زی‌گولو

او درباره وضعیت کنونی تئاترها اظهار داشت: جوان‌های بسیار خوب و درجه یکی داریم که کارهای دیدنی، ارزشمند و مدرنی ارائه می‌دهند. البته معتقدم یکی از دلایل خوب بودن تئاتر ما برعکس دیگر کشورهای دنیا، داشتن تماشاچیان جوانی است که بسیار جسورانه عمل می‌کنند و امیدوارم روزبه‌روز تئاترمان شکوفا‌تر شود.

لیلی رشیدی

لیلی رشیدی در اجرای تئاتر «اسم»

رشیدی در آخر گفت: این روزها مساله کرونا فکر همه مردم را درگیر خود کرده است که امیدوارم با درایت مسئولان زودتر حل شود و این بیماری سایه‌اش را از روی دنیا بردارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها