رد پای استوکس و بیرانوند در استعفای انصاری‌فرد!

اختلاف هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس و با مدیرعامل که از ماهها قبل به وجود آمده بود در نهایت منجر به استغفای انصاری‌فرد شد. اما در پشت پرده ماجرا چه اتفاقاتی رخ داده که کار به اینجا رسید؟

رد پای استوکس و بیرانوند در استعفای انصاری‌فرد!
کد خبر: 392857
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس عصر دوشنبه جلسه‌ای را در ساختمان این باشگاه با حضور محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل سرخ‌ها برگزار کرد که منجر به کنار گذاشتن حسین قدوسی از مدیریت روابط عمومی و مشاور مدیرعاملی می‌شود.


قدوسی کارشکنی می‌کند!

اختلافات هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس با محمدحسن انصاری‌فرد از جایی شروع می‌شود که مدیرعامل پرسپولیس پس از حضور در این پست، اقدام به تغییرات مختلف در پست‌های مدیریتی می‌کند. انصاری‌فرد در اولین اقدام، حسین قدوسی را مشاور خود و مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس می‌کند. او سپس افشین پیروانی را نیز سرپرست تیم کرده و با محسن خلیلی قطع همکاری می‌کند. انصاری‌فرد در ادامه نیز حسین خبیری را به عنوان یکی از معاونان باشگاه انتخاب می‌کند تا بتواند با تکیه بر توان این افراد به اهدافش در پرسپولیس برسد. جابه‌جایی‌هایی ناگهانی که چندان به مذاق هیئت‌مدیره خوش نمی‌آید و آتش اختلاف بین آنها را شعله‌ور می‌کند.

با گذشت زمان، اعضای هیئت‌مدیره نسبت به عملکرد حسین قدوسی حساس می‌شوند و با توجه به کارهای موازی روابط عمومی با اپلیکیشن تازه‌تاسیس باشگاه پرسپولیس، قدوسی را به کارشکنی در این حوزه که قرار است برای سرخ‌ها درآمدزایی داشته باشد متهم می‌کنند.

سوالات فراوان از مدیرعامل بدون «رای»


محمدحسن انصاری‌فرد در شرایطی حضور در مدیرعاملی باشگاه را پذیرفت که عضو هیئت‌مدیره نبود. او گمان می‌کرد با توجه به قولی که مسعود سلطانی فر وزیر ورزش داده بود به زودی در بین این اعضا حضور رسمی خواهد داشت تا صاحب رای شده و امور را راحت‌تر دنبال کند. اتفاقی که نه تنها رخ نداد بلکه انصاری‌فرد را بارها در مقام پاسخگویی به هیئت‌مدیره قرار داد تا تقریباً در تمام جلسات هیئت‌مدیره از او بابت برخی اقدامت سوالات جدی و چالشی شود.

عرب استعفا داد وزیر کوتاه نیامد


آتش اختلافات هیئت‌مدیره با انصاری‌فرد در نیم فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر و پس از جدایی گابریل کالدرون به اوج رسید. ایرج عرب مدیرعامل پیشین بابت امور اجرایی باشگاه و عدم حمایت کافی از کالدرون تصمیم به استعفا از هیئت‌مدیره باشگاه گرفت اما وزیر ورزش باز هم حاضر نشد جای خالی او را با انتصاب انصاری‌فرد پر کند. رفتاری که نشان می‌دهد وزیر نیز چندان راضی به حضور انصاری‌فرد در بین مخالفان خود نیست.

مشاوری که مسئول نقل‌وانتقالات شد!


قدوسی علاوه بر قبول پست مدیریت روابط عمومی باشگاه پرسپولیس، مشاور مدیرعامل، مسئول جذب بازیکن خارجی برای پرسپولیس نیز شد. اختیاری که هیئت‌مدیره به انصاری‌فرد داده بود و مدیرعامل سرخ ها نیز این وظیفه را به قدوسی محول کرده بود.

همین موضوع باعث به وجود آمدن برخی شائبه‌ها در باشگاه شد که کار را به بردن گلایه پیش وزیر نیز رساند اما قدوسی سعی کرد شفاف عمل کرده و همه چیز را در قضیه جذب آنتونی استوکس و کریستین اوساگونا بیان کند تا هرگونه شایعه‌ای را از خود دور کند. اما این باشگاه هرگز اعلام نمی کند برای مهاجم فراری این روزهای خود چه تلاشی کرده بود تا بتواند او را پس از کش‌وقوس‌های فراوان جذب کند.

150 هزار دلار پول نقد برای استوکس!


باشگاه پرسپولیس برای اینکه استوکس را جذب کند حدود 10 روز با این بازیکن در دوبی امارات جلسات متعددی را برگزار کرد اما این مهاجم اعلام کرد تنها در صورتی می‌آید که بخشی از پولش را نقد بگیرد. استوکس برای حضور پنج ماهه در پرسپولیس مبلغ 250 هزار دلار امضا می‌کند اما نکته جالب توجه اینکه او 150 هزار دلار از این پول را به طور نقد و یکجا در همان دبی دریافت می کند تا به تهران بیاید. بازیکنی که کمتر از یک ماه در پرسپولیس دوام آورد و در همان دبی نیز از این تیم جدا شد تا فعلاً به تمرینات پرسپولیس بازنگردد!

اوساگونا و استوکس باید باشند!


شایعه‌ای که پس از برکناری حسین قدوسی و پس از آن استعفای انصاری‌فرد به طور جدی مطرح شده است بحث جذب آنتونی استوکس و کریستین اوساگونا است. دو بازیکنی که اگر یحیی گل‌محمدی نیز سرمربی پرسپولیس نمی‌شد قطعاً قرار بود به جمع سرخ‌ها اضافه شوند. دو مهاجمی که تاکنون ثمره فنی زیادی برای پرسپولیس نداشته‌اند.

گله بازیکنان بابت عدم درآمدزایی


انصاری‌فرد که حدود هشت ماه پیش به پرسپولیس آمد شعار درآمدزایی برای حل مشکلات تیم را داد. او با اسپانسرهای مختلف پای میز قرارداد نشست و برای درآمدزایی تصمیم به عقد قرارداد با یکی از کارگزاران بورس برای استفاده از برند باشگاه کرد.

از این رو بازیکنان پرسپولیس انتظار داشتند بتوانند همچون رقیب دیرینه خود پول بگیرند اما خبری از دریافت پول تا شب قبل از دربی برگشت پایتخت در فصل جاری نبود تا اینکه انصاری‌فرد برای آرام کردن فضای رختکن سرخ‌ها پولی را از همین کارگزار به عنوان قرض گرفته و پرداخت کند.

بیرانوند بِلاک کرد!


علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی پوش پرسپولیس یکی از نخستین بازیکنان این تیم بود که ناراحتی خود را از بحث درآمدزایی باشگاه پرسپولیس با بستن صفحه رسمی منتسب به باشگاه پرسپولیس در پیج شخصی خود در اینستاگرام نشان داد. اتفاقی که کارگزار بورسِ طرف قرارداد با باشگاه را حسابی آشفته می‌کند چونکه اینستاگرام رسمی پرسپولیس در اختیار آنها بوده است و این اقدام بیرانوند و چند بازیکن دیگر پرسپولیس را به دلیل کارشکنی‌های قدوسی در گرفتن مصاحبه و سایر مسائل خبری می‌کند.

آنها نیز در جلسه هفته گذشته با محمدحسن انصاری‌فرد تمام این مسائل را با او رو در رو می‌کنند و در نهایت با فشارهای خود سبب برکناری حسین قدوسی از سوی هیئت‌مدیره می‌شوند.

انصاری‌فرد تحمل نکرد


برکناری حسین قدوسی و عدم حضور انصاری‌فرد در هیئت‌مدیره باشگاه سبب شد تا مدیرعامل پرسپولیس تنها چند ساعت بعد از کنار گذاشتن مشاورش تصمیم به استعفا بگیرد و رفتار وزیر را در قبال خود نوعی بی‌اعتمادی قلمداد کند که چرا حکم او را برای حضور در هیئت‌مدیره امضا نکرد. انصاری‌فرد تحمل نکرد تا حالا پرسپولیس که با 47 امتیار صدرنشین فعلی رقابت‌های لیگ برتر است با مشکل جدی روبه‌رو شود.

منبع: خبر ورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها