کد خبر: 392913
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ۱۲:۲۹:۵۲
| |

اداره‌کل اطلاعات خوزستان اعلام کرد:

کشف چندین محموله اقلام بهداشتی و بازداشت قاچاقچیان دارو

اداره‌کل اطلاعات استان خوزستان از کشف و ضبط چندین محموله اقلام بهداشتی قاچاق و احتکار شده و همچنین بازداشت قاچاقچیان دارو خبر داد.

کشف چندین محموله اقلام بهداشتی و بازداشت قاچاقچیان دارو
کد خبر: 392913
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ۱۲:۲۹:۵۲

اعتمادآنلاین| اداره‌کل اطلاعات استان خوزستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «اکنون که مردم بیش از یکصد کشور جهان از جمله میهن اسلامی ایران، مبتلا به شیوع سریع ویروس کرونا می‌باشند و برای پیشگیری و مقابله با این ویروس و درمان مبتلایان به آن، نیازمند تجهیزات و اقلام بهداشتی و درمانی هستند، موضوع تامین و توزیع این نیازمندی‌ها برای امنیت زیستی جامعه مهم و حیاتی است و هرگونه تخلف و اخلال در فرآیند تولید و توزیع آن‌ها، اقدامی خلاف قانون، شرع و اخلاق تلقی می‌گردد.

اداره‌کل اطلاعات خوزستان در حمایت از امنیت زیستی ملت شریف ایران و بنابر وظیفه قانونی خود، در کنار سایر اعضای محترم جامعه اطلاعاتی استان، در حال رصد پنهان و آشکار روند تهیه، تولید و توزیع اقلام بهداشتی و دارویی مورد نیاز مردم می‌باشد و با هرگونه تخلف در این زمینه، برخورد پیشگیرانه و قانونی لازم را با هماهنگی دستگاه قضایی اعمال می‌نماید.

در همین راستا سربازان گمنام امام زمان (عج) در اقدامی پیشگیرانه موفق شدند ضمن اشراف و رصد یک محموله حاوی 63 هزار کارتن مشتمل بر 630 هزار ماسک بهداشتی که قرار بود از مبدا استان قم و از طریق مرز چذابه به یکی از کشورهای منطقه قاچاق گردد را کشف و به شهر مقدس قم عودت دهند.

اداره‌کل اطلاعات خوزستان در اقدامی دیگر در راستای تامین امنیت زیستی مردم موفق شد ضمن شناسایی 10 هزار ماسک غیر استاندارد، مانع ورود آن‌ها به بازار مصرف شود و همچنین 10 هزار لیتر مایع ضدعفونی‌کننده و ده‌ها هزار جفت دستکش احتکار شده را پس از شناسایی و طی مراحل قانونی، در چرخه مصرف عمومی و مراکز درمانی قرار دهد.

در همین راستا به طور جدی برخورد با عناصر قاچاقچی در چرخه تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و دارویی در دستور کار قرار گرفت که تاکنون 7 نفر در قالب دو باند قاچاق دارو به خارج از کشور، بازداشت و 5 محموله آماده قاچاق از کشور، کشف و ضبط شد.

سربازان گمنام امام زمان (عج) به موازات تلاش برای صیانت از امنیت زیستی و در راستای تامین امنیت غذایی مردم موفق شدند 92 محموله کامیون مشتمل بر 2 هزار و 208 تن برنج اعلای قاچاق را نیز شناسایی و کشف کنند».

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها