گاردین: شاهزاده‌های بازداشتی سعودی طرح ممانعت از پادشاهی «بن سلمان» داشتند

ظاهرا دستگیری دو عضو سرشناس خاندان سلطنتی عربستان به دنبال افشای تصمیم اتخاذشده این دو برای انجام اقداماتی در صورت مرگ یا ناتوان شدن پادشاه و ممانعت از دستیابی «محمد بن‌سلمان» به تاج‌و‌تخت پادشاهی بوده است.

گاردین: شاهزاده‌های بازداشتی سعودی طرح ممانعت از پادشاهی «بن سلمان» داشتند
کد خبر: 392937
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ۱۳:۰۳:۱۴

اعتمادآنلاین| سه منبع آگاه به روزنامه گاردین تأیید کرده‌اند که دستگیری شاهزاده احمد بن عبدالعزیز، تنها برادر تنی باقیمانده ملک سلمان و محمد بن نایف، ولیعهد پیشین روز جمعه پس از آن انجام شد که جزئیات گفت‌وگوهای ادعایی آن‌ها به گوش سلطنت سعودی رسید.

بازداشت این دو فرد به دست محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی انجام شد که آن‌ها را به تلاش برای کنار گذاشتن شورای بیعت متهم کرد؛ ارگانی که در سال 2007 برای اطمینان از انتقال نرم قدرت در صورت مرگ پادشاه یا ولیعهد تشکیل شد. شاهزاده احمد یکی از منتقدان ولیعهد سعودی جوان است. گمان می‌رود او و محمد بن نایف با اتهامات مرتبط با خیانت مواجه شوند.

دو منبع مطلع گاردین گفتند، این شاهزاده‌های ارشد به تلاش برای انتصاب شاهزاده احمد به عنوان رئیس این شورای بیعت متهم هستند، جایگاهی که اکنون خالی است. با این اقدام، او به طور بالقوه می‌توانست بر گفت‌وگوهای قبیله‌ای، خانوادگی و وابسته به روحانیون که به نامزدی رهبران سعودی جدید منتهی می‌شود، تسلط یابد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها