کد خبر: 392992
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ۱۴:۳۰:۵۹
| |

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

اختصاص 3هزار میلیارد تومان برای بیمه بیکاری و کسب‎‌وکارهای تعطیل

وزیر کار گفت: حدود 3 هزار میلیارد تومان منابع به منظور پرداخت بیمه‌های بیکاری و ارائه تسهیلات تخصیص می‌یابد.

اختصاص 3هزار میلیارد تومان برای بیمه بیکاری و کسب‎‌وکارهای تعطیل
کد خبر: 392992
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ۱۴:۳۰:۵۹

اعتمادآنلاین| محمد شریعتمداری در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، به ارائه توضیحاتی با بیان اینکه دامنه فعالیت‌های دولت درباره اقدامات و تمهیدات در قبال آسیب دیدگان ویروس کرونا بسیار وسیع است، اظهار داشت: تشکیل ستاد مقابله با بحران کرونا از مهم ترین اقدامات دولت در این باره بوده است که تقریبا هر روز، معاونین و وزرای مربوط تشکیل جلسه می دهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه نهادسازی‌های لازم برای تحقق هدف مبارزه با کرونا انجام شده است، گفت: در همه جلسات رسمی هیئت وزیران، مقدمه‌ای با محوریت این موضوع مطرح می شود و شاهد هماهنگی وزرا و طرح همه مسائل و بیان گزارش فعالیت دستگاه‌های اجرایی گوناگون درباره کرونا هستیم.

او خاطر نشان کرد: این اطمینان را به مردم می دهیم که دولت پای کار است و ما و تمام وزارتخانه ها، صدا و سیما و مجلس شورای اسلامی در این در کنار وزارت بهداشت که پیشانی این کار است، تلاش می کنیم.

او با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های درمانی تامین اجتماعی، افزود: ما در 330 مرکز درمانی که شامل 80 بیمارستان و مراکز درمانی دیگر است برای امداد رسانی به مخاطبان خاص که بیمه شدگان تامین اجتماعی هستند و هم مخاطبان عام که سایر مردم هستند آماده خدمت هستیم و همه فعالیت های ما در قالب ستاد مقابله با کرونا است.

او به سرنوشت کارگران اشاره کرد و گفت: بر اساس نص صریح قانون کارگرانی که مخالف میل و اراده خود بیکار شده و البته همه کسانی که بر اثر بیماری کرونا از کار بیکار شوند، با تشخیص سازمان‌های مربوطه شان، ظرفیت استفاده از قانون بیمه بیکاری را دارند و مشمول بهره مندی از ظرفیت‌های حمایتی سازمان و وزارتخانه مربوطه هستند.

تخصیص 3 هزار میلیارد تومان برای پرداخت بیمه‌های بیکاری

شریعتمداری درباره افرادی که دارای قرارداد رسمی کار نیستند مثل دستفروشان نیز، افزود: ما برای این موضوع جلسات متعددی را با مسئولین امر و پژوهشگران داشتیم و در نهایت مقرر شد دولت حدود 3 هزار میلیارد تومان منابع به منظور پرداخت بیمه‌های بیکاری و ارائه تسهیلات به این افراد تخصیص یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این منابع هم برای کسانی است که شغل رسمی خود را از دست داده‌اند و هم کسانی که قرار داد رسمی کار ندارند، اظهار داشت: ما در این راستا 940 بنگاه در رسته های گوناگون؛ آموزشگاه های فنی و حرفه ای، علمی، آزاد، آموزشگاه‌های هنری-سینمایی، سالن‌های برگزاری همایش‌ها، آرایشگاه‌ها، مکان ورزشی، آژانس‌های مسافرتی، مهد کودک‌ها، هتل‌ها، مراکز پذیرایی اقامتی و... تمامی آنها را به تفکیک با تعداد واحدهای زیربط آنها، با همکاری سازمان‌های مربوطه شناسایی کردیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها