کد خبر: 393037
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ۱۵:۳۶:۳۴
| |

رئیس‌جمهور چین: کنترل شیوع کرونا در «ووهان» همچنان دشوار است

«شی جینپینگ» که به ووهان سفر کرده است کنترل شیوع ویروس کرونا در این شهر را همچنان دشوار دانست.

رئیس‌جمهور چین: کنترل شیوع کرونا در «ووهان» همچنان دشوار است
کد خبر: 393037
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۰ ۱۵:۳۶:۳۴

اعتمادآنلاین| شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین که بامداد امروز «سه‌شنبه» به ووهان، کانون انتشار ویروس کرونا سفر کرد و پس از ورود به این شهر و بازدید از مرکز اپیدمی این ویروس گفت کنترل کرونا در شهر ووهان و استان هوبئی و اطراف آن همچنان دشوار است.

او اظهار داشت نخستین گام‌ها برای تغییر و تثبیت اوضاع در هوبئی و ووهان با موفقیت برداشته شده با این حال، ویروس کرونا به شدت به اقتصاد استان هوبئی آسیب رسانده است.

رئیس‌جمهور چین در پایان اظهاراتش ابراز امیدواری کرد این شرایط بیش از انتظار به طول نمی‌انجامد و شرایط برای بهبودی و پیشبرد اقتصاد این منطقه فراهم می‌شود.

این نخستین سفر شی جینپینگ به منطقه ووهان از زمان آغاز اپیدمی بود.

رئیس جمهور چین در این سفر با ساکنان، پزشکان، بیماران و مقامات سیاسی شهر ووهان دیدار و از مراکز نگهداری از بیماران بازدید کرد.

ویروس کرونا نخستین بار در اواخر دسامبر در شهر ووهان چین دیده شد و علی‌رغم تمهیدات دولت این کشور به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. شمار کشور‌های درگیر شیوع ویروس کرونا به بیش از 100 کشور رسیده است. شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در جهان نیز تاکنون به 114 هزار و 422 نفر رسیده است. همچنین بیش از 4 هزار نفر در کشور‌های مختلف جان خود را به دلیل ابتلا به «کووید 19» از دست داده‌اند و شمار بهبودیافتگان بیش از 64 هزار نفر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها