حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده مجلس دهم، درگفت‌و‌گوی ویدئویی با «اعتمادآنلاین»:

حرف زدن در مجلس دهم برایم خیلی سخت بود

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده مجلس دهم، تاکید کرد: کسانی را در این مملکت می‌بینم که تخلفات اقتصادی عجیبی انجام دادند اما باز هم هستند! این برایم بسیار جالب است!

حجم ویدیو: 13.68M | مدت زمان ویدیو: 00:04:36 دانلود ویدیو
کد خبر: 393067
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده اسلام‌آباد غرب در مجلس دهم، در گفت‌وگوی ویدئویی با اعتمادآنلاین در خصوص موضوعی که در دوران نمایندگی رنجش داده گفت: دو نفر از دوستانم در عملیات تروریستی در کنارم شهید شدند. همیشه هم گفتم ای کاش در انتخابات می‌باختم و چنین چیزی را نمی‌دیدم.

در ادامه بخش‌هایی از این گفت‌وگو را می‌خوانید:

  • در این دوره حرف زدن برایم خیلی سخت بود. برایم جالب بود که شورای عالی امنیت ملی‌ که رئیسش آقای روحانی و دبیرش آقای شمخانی است، چندین بار از بنده شکایت کردند به خاطر اینکه من مصاحبه کردم!
  • من اصلاً نگفتم مذاکره! بارها گفتم ایران و آمریکا اصلاً در شرایط مذاکره نیستند. گفتم یک میز قرمز، یک خط قرمز، یک خط تلفن قرمزی بین دو طرف باشد، از تحرکات دو طرف مطلع باشند. عوامل واسط متعددی هستند که از آمریکا و ایران ضربه دیدند، ممکن است بخواهند با هم وارد جنگ شوند مثل داعش، القاعده و مانند برخی بازیگران چون رژیم صهیونیستی و مرتجعین عرب که نان‌شان در این است که ایران و آمریکا همیشه با هم در چالش باشند.
  • من به عنوان کسی که به مدت هشت سال در زمان جنگ تحمیلی نوجوانی‌ام را زیر بمباران گذراندم، گفتم یک خط قرمزی باشد که در این میان غیرنظامی‌ها قربانی نشوند. اگر این خط قرمز وجود داشت حتماً هواپیمای اوکراینی سقوط نمی‌کرد و حتماً برخی اتفاقات نمی‌افتاد.
  • به هر حال مردم به نمایندگان، به عنوان تنها کسی که نماینده آنها در نظام است و حرف‌شان را می‌زند و او را می‌بینند، در نهایت می‌آیند و متوسل می‌شوند و این روش، روش خوبی است. هرچند نماینده‌ای که به مجلس می‌آید معمولاً با محدودیت‌هایی مواجه می‌شود.
  • تقریبا چند ماه پیش مصاحبه‌ای با توجه به صحبت حضرت آیت‌الله جنتی که گفته بود من امیدی به این مدیران ندارم انجام دادم و گفتم: شما هم در میان این مدیران کشور سهیم هستید. به هرحال شما تایید یا رد صلاحیت کردید؛ کسانی که نیستند و می‌توانستند باشند یا کسانی که هستند. شورای نگهبان حتما سازوکار خود را دارد و خودش هم باید مسئولیتش را بپذیرد.
  • کسانی را در این مملکت می‌بینم که تخلفات اقتصادی عجیبی انجام دادند، اما باز هم هستند! این برایم بسیار جالب است!
  • سیاست در دنیا از سه بخش تشکیل شده است: 1- مردم 2- نهادهای مدنی 3- نهادهای رسمی مدیریتی و تصمیم‌گیری .در کشور ما نهادهای واسط مانند احزاب وجود ندارد. مردم و سیاست‌مداران مستقیماً می‌آیند، افراد خلق‌الساعه انتخاب می‌شوند، کسی در حوزه حزبی و سیاسی آموزش نیافته است، در حوزه مدیریتی هم آموزش نیافته‌اند. کاندیداها در یک زمانی نظر مردم را مستقیماً جلب می‌کند یا رئیس‌جمهور می‌شوند یا نماینده مجلس یا نماینده شورا.
  • اما بعد از رأی‌آوری، خیلی راحت هر آنچه که به آنها وابسته بوده و هر آنچه را که تحت عنوان فرصت‌های سیاسی استفاده کردند پشت پا می‌زند. چرا؟ چون نمی‌خواهد تعهدی را بپذیرند. آن موقع می‌گویند من مستقل و آزاد بودم.
  • معیار مستقل بودن در کشور مشخص است. اگر کسی در انتخاباتی شرکت کرد و پولی از ناحیه جناح سیاسی برایش نیامد، حتماً مستقل است.
  • حزب و احزاب وارث شعارهای سیاسی افراد هستند. در جاهای مختلف هر سیاست‌مداری نمی‌تواند هر شعاری را مطرح کند و بعد برود. آن شخص می‌رود ولی حزبش می‌ماند و باید پاسخگو باشد. آن موقع است که یک حزب را می‌گویند دروغگوست و از افراد دروغگو حمایت می‌کند یا راستگوست. لذا این نهادهای واسط باید در ایران شکل بگیرند.
  • معتقدم اثرگذاری انتخاب مردم در حوزه قدرت و سیاست با واسطه است، به طور مستقیم نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها