کد خبر: 393072
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۱ ۰۷:۲۴:۲۶
| |

بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

آمریکا باید در مقابل افکار عمومی جهان پاسخ دهد/ کشورها تحت فشار آمریکا برای تحریم ایران قرار نگیرند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: انتظار می‌رود کشورها با خارج شدن از فشار آمریکا تحریم‌ها را علیه ایران رفع کنند تا ایران بتواند با کرونا مبارزه کند وگرنه مقامات آمریکایی در از بین رفتن جان هر انسان در دنیا به دلیل ابتلا به این بیماری سهیم خواهند بود.

آمریکا باید در مقابل افکار عمومی جهان پاسخ دهد/ کشورها تحت فشار آمریکا برای تحریم ایران قرار نگیرند
کد خبر: 393072
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۱ ۰۷:۲۴:۲۶

اعتمادآنلاین| علاءالدین بروجردی، با اشاره به نامه رئیس مجلس شورای اسلامی به رئیس اتحادیه بین‌المجالس و روسای مجالس کشورهای مختلف برای مداخله جهانی جهت لغو تحریم‌های ضد انسانی آمریکا علیه کشورمان گفت: کرونا بحران جهانی است که اگر همه کشورها در این عرصه ورود نکرده و به یکدیگر کمک نکنند کل دنیا را فرا خواهد گرفت پس ضروری است جبهه متحدی در برابر این ویروس وحشی تشکیل شود تا بتوان آن را مهار کرد.

وی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: آمریکا ایران را تحریم کرده ولی ما تحت تحریم شورای امنیت نیستیم، لذا کشورها الزامی به تبعیت از تحریم‌های آمریکا ندارند. آن‌ها مختارند که در شرایط فعلی حتی به خاطر حفظ خودشان تحریم‌های علیه ایران را بردارند چون ما مبدأ انتقال ویروس کرونا نبودیم بلکه این مهمانی ناخوانده در کشورمان بود. کما اینکه برخی عناصر ضد انقلاب می‌خواهند موضوع را به نوع دیگری جلوه دهند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در این شرایط انتظار به حق و قانونی از همه کشورها آن است که تحت فشار آمریکا قرار نگرفته و با همکاری با ایران نقش خود در مبارزه با کرونا را ایفا کنند که در نهایت به نفع خودشان تمام خواهد شد.

بروجردی با بیان اینکه «آمریکا باید در مقابل افکار عمومی جهان پاسخ دهد»، افزود: اگر مقامات آمریکایی حداقل احترامی برای انسان‌ها قائل بودند تحریم‌های ظالمانه علیه ایران را برمی‌داشتند. آن‌ها ادعا می‌کنند که تحریم‌ها ارتباطی به دارو ندارد که این درست نیست. آن‌ها ادعای لغو تحریم در این باره را می‌کنند که این اتفاق رخ نداده است.

وی در پایان اظهار کرد: اگر مقامات آمریکایی حداقل جایگاهی برای حقوق بشر و انسان‌ها قائل هستند باید این تحریم‌ها را بردارند وگرنه مقامات آمریکایی‌ها در از دست رفتن جان هر انسان در هر کجای دنیا سهیم خواهند بود.

گفتنی است علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در نامه‌های جداگانه‌ای به رئیس اتحادیه جهانی بین المجالس، دبیرکل اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، دبیرکل اتحادیه مجالس پارلمانی آسیا و نیز روسای مجالس کشورهای اسلامی و آسیایی ضمن ابراز تاسف از تحریم‌های ضدانسانی آمریکا علیه کشورمان، این اقدامات ایالات متحده از جمله تحریم‌های پزشکی، دارویی و وسایل آزمایشگاهی را موانعی در مسیر مهار شیوع کرونا عنوان کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها