خدمات بهداشتی در چین با استفاده از پهپاد ارائه می‌شود

یک شرکت فناوری در چین برای حفاظت از جان پزشکان و پرستاران در برابر ویروس‌های خطرناکی مانند کرونا خدمات ارسال و تحویل نمونه‌های پزشکی را با پهپاد ارائه می‌دهد.

خدمات بهداشتی در چین با استفاده از پهپاد ارائه می‌شود
کد خبر: 393144
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۱ ۰۹:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| شرکت چینی آنتورک ارائه این خدمات را از بیمارستانی در منطقه شینچانگ چین آغاز کرده است. پهپادهای این شرکت نمونه‌های پزشکی مربوط به بیماران مبتلا به ویروس کرونا را برای انجام بررسی‌ها و آزمایش‌های بیشتر به آزمایشگاه‌های تخصصی منتقل می‌کنند و نتیجه را نیز به همین شیوه به بیمارستان‌ها بازمی‌گردانند.

استفاده از این شیوه در مقایسه با روش‌های سنتی مبتنی بر حمل‌ونقل جاده‌ای سریع‌تر و ایمن‌تر است و جلوی ابتلاء افراد به این ویروس مهلک را می‌گیرد. همچنین از این روش می‌توان برای شناسایی سریع بیماران مبتلا به کرونا در نقاط دورافتاده و صعب‌العبور نیز استفاده کرد.

منطقه شینچانگ چین، منطقه‌ای نیمه‌روستایی است و پزشکان مراکز درمانی محلی آن چاره‌ای جز ارسال نمونه‌های بیماران به نقاط دیگر ندارند. مدیریت پهپادهای شش‌پره‌ای آنتورک با استفاده از یک برنامه تلفن همراه صورت می‌گیرد و این پهپادها می‌توانند به سرعت مسافتی 4 کیلومتری را تا آزمایشگاه طی کنند.

انتظار می‌رود دامنه ارائه این خدمات در آینده به نقاط دیگر چین نیز گسترش یابد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها