کد خبر: 393239
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۱ ۱۲:۳۰:۴۱
| |

مسعود گودرزی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

مقابله با کرونا به پشتیبانی قوی همه دستگاه‌های نظامی و دولتی نیاز دارد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه «باید حساسیت ملی برای مقابله با کرونا ایجاد شود» گفت: در چنین شرایطی بخش عمده‌ای از مسئولان کرونا را جدی نگرفته اند.

مقابله با کرونا به پشتیبانی قوی همه دستگاه‌های نظامی و دولتی نیاز دارد
کد خبر: 393239
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۱ ۱۲:۳۰:۴۱

اعتمادآنلاین| مسعود گودرزی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: باید حساسیت ملی برای مقابله با کرونا ایجاد شود تا با جدی گرفتن بحران در شرایط جنگی قرار گیریم، در جنگ همه تجهیزات و امکانات برای عبور از وضعیت بسیج می شود.

وی با بیان اینکه «بخش عمده ای از مسئولان کرونا را جدی نگرفته اند»، گفت: همین وضعیت را بین مردم مشاهده می کنیم لذا قدم اول برای مقابله با کرونا ایجاد حساسیت بین مسئولان و انتقالش به بدنه اجتماعی است تا با پیشگیری و مراقبت‌های لازم جلوی انتشار ویروس گرفته شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه «مقابله با بحران به امکانات و اعتبارات نیاز دارد» افزود: از نظر تکنیکی و فنی متولی اصلی مقابله با کرونا مجموعه وزارت بهداشت اعم از وزیر بهداشت، معاونان کادر پزشکی، بهداشتی و درمانی است که تاکنون با شایستگی مقابل کرونا ایستاده‌اند و باید از آنها قدردانی کرد، اما این عملیات سنگین به پشتیبانی قوی و همکاری همه دستگاه‌های نظامی و دولتی نیاز دارد. باید به این مساله خارج از وزارت بهداشت با مدیریت یکپارچه نگاه کرد.

گودرزی با تاکید بر اینکه «برای مقابله با کرونا به کادر درمانی بخصوص پرستار نیاز است» گفت: باید اعتبارات لازم جهت مدیریت، تامین دارو و تجهیزات حفاظتی و مراقبتی اختصاص داده شود، ما در حال مقابله با ویروسی خشن و بی رحم هستیم که مبارزه با آن به پرهیز از ترددهای غیرضروری و به خصوص مسافرت نیاز دارد تا ویروس به سایر نقاط کشور منتقل نشود.

وی ادامه داد: باید جلوی مسافرت ها به خصوص از نقاط آلوده همچون استان های شمالی، قم و تهران به سایر نقاط کشور گرفته شود نه اینکه مردم به راحتی به نقاط مختلف تردد کنند. در این باره به تدبیر حاکمیتی و اتخاذ تصمیمات قاطع و دقیق داریم.

نماینده ممسنی در پایان مجددا تاکید کرد: تا زمانی که بحران کرونا جدی گرفته نشده و با حساسیت با آن برخورد نشود این ویروس گسترش پیدا خواهد کرد. باید از سطح حاکمیت تا سایر دستگاه های ملی و مسئول پای کار آمده و با آگاهی بخشی در بین مردم حساسیت ایجاد کنند، در این شرایط می توان از بحران عبور کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها