کد خبر: 393271
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۱ ۱۳:۵۳:۲۵
| |

زهرا یعقوب نژاد، مدیرکل امور زنان گیلان:

مادران قرنطینه خانگی را قابل تحمل تر کنند/ راه اندازی پویش دست گیری از زنان سرپرست خانوار

زهرا یعقوب نژاد، مدیرکل امور زنان گیلان گفت: مادر به عنوان کانون گرما بخش خانواده می تواند آرامش را بین اعضا برقرار و علاوه بر رعایت نکات بهداشتی، فضای قرنطینه خانگی را قابل تحمل تر کند.

مادران قرنطینه خانگی را قابل تحمل تر کنند/ راه اندازی پویش دست گیری از زنان سرپرست خانوار
کد خبر: 393271
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۱ ۱۳:۵۳:۲۵

اعتمادآنلاین| زهرا یعقوب نژاد، مدیرکل امور زنان گیلان، با بیان اینکه بانوان به عنوان همسر و مادر نقش مهمی در کنترل روزهای کرونایی دارند، گفت: شیوع بیماری کرونا و توصیه های بهداشتی مبنی بر قرنطینه خوداختیاری خانگی شرایطی را در خانواده ها حاکم کرده که نیازمند مدیریت روحی و روانی است.

وی تعطیلی مدارس و حضور دانش آموزان در خانه را زمینه ساز ایجاد بی حوصلگی و گاها افسردگی برای فرزندان دانست و افزود: مادر به عنوان کانون گرما بخش خانواده می تواند آرامش را بین اعضا برقرار و علاوه بر رعایت نکات بهداشتی، فضای قرنطینه خانگی را قابل تحمل تر کند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گیلان، روزهای کرونایی را فرصت خوبی برای احیای روابط خانوادگی از طریق هم صحبتی و دور هم بودن اعضا دانست و اضافه کرد: والدین با انجام بازی های جمعی علاوه بر پر کردن اوقات فراغت فرزندان، فضای مفرح را جایگزین ترس و نگرانی از کرونا کنند.

یعقوب نژاد، با تاکید بر لزوم انعکاس رسانه ای نقش بانوان در عرصه مقابله با کرونا هم در سنگر خانواده به عنوان مادر و هم در عرصه دفاع از سلامت مردم به عنوان پزشک و پرستار، عنوان کرد: در کنار آگاهی بخشی به جامعه جهت رعایت بهداشت فردی و متوقف کردن چرخه انتقال ویروس، باید به معرفی زنان توانمند بپردازیم تا ایجاد امید و انگیزه کند.

وی با اشاره به وجود کمبودهای بهداشتی و درمانی به ویژه در ایام کنونی، تاکید کرد: فضای نقد موجود و بیان مستمر کمبودها فقط بار روانی جامعه را مضاعف می کند و موجب کاهش آستانه تحمل افراد سالم و تضعیف روحیه افراد گرفتار بیماری می شود. متاسفانه برخی از افراد طی این روزها با غم از دست دادن عزیزان خود مواجه هستند و لذا به کمک هایی از جنس مشاوره و حمایت های سلامت روان نیاز دارند.

مدیرکل امور زنان گیلان، از راه اندازی خط مشاوره تلفنی 1480 و ارائه نکات آموزشی و کمک های روانشناسی جهت مراقبت از سلامت خانواده با همکاری بهزیستی استان خبر داد و گفت: بسیاری از خانواده ها به حمایت روانی در شرایط بحران نیاز دارند.

وی با بیان اینکه آرامش و سلامت روانی خانواده در نهایت به جامعه منتقل خواهد شد، خاطرنشان کرد: در روزهایی که شیوع یک بیماری نوپدید همه بخش های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار داده، بی تردید زنان سرپرست خانوار به عنوان بخشی از جامعه متاثر از این بحران، در معرض آسیب بیشتری قرار دارند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها