ورود 450 نظامی آمریکایی به جنوب یمن

منابع از ورود 450 سرباز آمریکایی به عدن در تلاش برای استقرار نیروهای نظامی در جنوب یمن به بهانه مبارزه با تروریسم خبر دادند.

ورود 450 نظامی آمریکایی به جنوب یمن
کد خبر: 393292
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۱ ۱۴:۵۲:۱۰

اعتمادآنلاین| این منابع اعلام کردند: این اقدام آمریکا در راستای تلاش این کشور برای استقرار 3000 سرباز در جنوب یمن به بهانه مبارزه با تروریسم است. این مساله در گزارشی آمده است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به کنگره در اواسط ژوئن گذشته ارائه کرده است.

یکی از اصحاب رسانه در شورای انتقالی جنوب یمن مورد حمایت امارات گفت: نیروهای آمریکایی و انگلیسی که به شهر عدن رسیدند سری اول از نیروهایی هستند که واشنگتن قصد استقرار آن در مناطق استراتژیک استان‌های جنوبی را دارد. این اقدام برای مبارزه با «تروریسم» و تندروی در شهرهای جنوبی صورت می‌گیرد.

به گفته این مسئول واشنگتن و لندن قصد دارند 3000 سرباز را در شهرهای عدن و پایگاه العند در استان لحج و جزیره سقطری و استان‌های شبوه و حضرموت و المهره برای حمایت از روند مبارزه با گروه‌های تروریستی مستقر کنند.

درحالی که استقرار نظامی آمریکا و انگلیس با هماهنگی شورای انتقالی جنوب مورد حمایت امارات صورت می‌گیرد کارشناسان نظامی هشدار می‌دهند که هدف تحرکات گسترده آمریکا در استان‌های جنوبی یمن فراهم کردن زمینه برای ایجاد پایگاه‌های نظامی آمریکا در خاک یمن است.

وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) اواسط آوریل اذعان کرد که تعداد محدودی از نیروهای آمریکایی در داخل یمن هستند.

پنتاگون دلیل حضور نظامی آمریکا در یمن را نگرانی دولت این کشور درباره القاعده و دیگر گروه‌های افراط‌گرا می‌داند.

به گفته تحلیلگران تلاش دولت آمریکا برای ایجاد پایگاه‌هایی در یمن در راستای نزاع با چین و ممانعت از ایجاد جاده ابریشم توسط چین و سیطره بر سه تنگه مهم جهان یعنی «هرمز، المندب و السوئز» است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها