«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

فوتبال اروپا در نبرد با کرونا/ مالک المپیاکوس مبتلا به کروناست/ بازیکنان آرسنال قرنطینه شدند

دیدار آرسنال و منچسترسیتی در لیگ برتر انگلیس به دلیل آنچه «اقدامات پیشگیرانه» خوانده می‌شود به تعویق افتاد. این اولین مسابقه ورزشی در انگلیس است که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق می‌افتد.

فوتبال اروپا در نبرد با کرونا/ مالک المپیاکوس مبتلا به کروناست/ بازیکنان آرسنال قرنطینه شدند
کد خبر: 393305
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۲ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بازی آرسنال و منچسترسیتی به دلیل تایید ابتلای رئیس باشگاه المپیاکوس به ویروس کرونا لغو شد. ماجرا از این قرار بود که در بازی المپیاکوس و آرسنال در لندن تعدادی از بازیکنان آرسنال و برخی از اعضای کادر فنی این تیم با اوانجلوس ماریناکیس مالک باشگاه المپیاکوس و ناتینگهام فارست دست داده‌اند و حالا مشخص شده او مبتلا به کروناست.

بازیکنان و کادر فنی آرسنال در قرنطینه

بازیکنان و کادر فنی آرسنال در قرنطینه هستند و با اینکه هیچ‌کسی در باشگاه علائم کووید-19 را نداشته، طی مذاکراتی با اعضای تیم منچسترسیتی و توصیه پزشکان 2 تیم با موافقت لیگ برتر تصمیم گرفتند بازی را برگزار نکنند.

طبق دستور دولت هر کسی که با بیمار مبتلا به کرونا ملاقات داشته باید تا 14 روز پس از ارتباط با فرد بیمار در قرنطینه بماند. به همین دلیل بازیکنانی که با مالک المپیاکوس دیدار کرده‌اند برای بازی با منچسترسیتی در دسترس نیستند.

باشگاه آرسنال در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما متوجه شدیم تعدادی از بازیکنان و کادر فنی پس از بازی با المپیاکوس با مالک این باشگاه ملاقات کرده‌اند. بنا بر نظر پزشکان احتمال ابتلای بازیکنان به ویروس کووید-19 بسیار پایین است، اما ما به شدت پایبند به دستورات دولت هستیم. طبق این دستورات هر کسی که با بیمار مبتلا به کرونا ملاقات داشته باید تا 14 روز پس از ارتباط با فرد بیمار در قرنطینه بماند. به همین دلیل بازیکنانی که با مالک المپیاکوس دیدار کرده‌اند برای بازی با منچسترسیتی در دسترس نیستند.»

در ادامه بیانیه آمده است: «بازیکنان و همچنین اعضای کادر فنی که در طول بازی در نزدیکی آقای ماریناکیس نشسته بودند تا پایان 14 روز در قرنطینه خواهند بود. به همین دلیل به رستوران باشگاه نیز اطلاع داده شده تا اقدامات لازم را انجام دهند. همه ما در باشگاه آرسنال برای آقای ماریناکیس آرزوی بهبود و سلامتی داریم. و مشتاقانه در انتظار بازیکنان و اعضای کادر فنی هستیم تا روز جمعه آنها را در تمرین ببینیم.»

مالک المپیاکوس

تست کرونای اعضای تیم المپیاکوس منفی است

باشگاه آرسنال تاکید کرده که از بازیکنان و اعضای تیم در هفته‌های گذشته بارها تست کووید-19 گرفته شده و هیچ نشانه‌ای دال بر ابتلای آنان به کرونا وجود ندارد.

باشگاه المپیاکوس نیز اعلام کرده با وجود بیماری مالک این باشگاه، تست کرونای تمام بازیکنان و اعضای تیم منفی بوده است. آنها این هفته در لیگ اروپا با تیم ولوز بازی دارند ( بیشتر بخوانیم ).

اتحادیه بازیکنان در اسپانیا از مسئولان لالیگا درخواست کرده بازی‌ها را به تعویق بیندازند. فدراسیون فوتبال آلمان نیز بازی دوستانه تیم ملی این کشور با تیم ایتالیا را لغو کرده است.

ولوز به تصمیم یوفا مبنی بر برگزاری بازی پس از اعلام بیماری ماریناکیس اعتراض کرده است.

فوتبال اروپا متحد در مقابله با کرونا

در ادامه انجام اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا، لیگ فرانسه اعلام کرده بازی‌های این لیگ پشت درهای بسته برگزار خواهند شد. همچنین بازی بایرن‌مونیخ و چلسی در لیگ قهرمانان اروپا و بازی منچستریونایتد و لاسک در لیگ اروپا نیز بدون تماشاگر برگزار خواهد شد. اتحادیه بازیکنان در اسپانیا از مسئولان لالیگا درخواست کرده بازی‌ها را به تعویق بیندازند. فدراسیون فوتبال آلمان نیز بازی دوستانه تیم ملی این کشور با تیم ایتالیا را لغو کرده است.

در ایتالیا تمام مسابقات ورزشی لغو شده و مسئولان سری آ در پی یافتن راهی برای پایان این فصل رقابت‌ها هستند. تعیین قهرمان در بازی پلی‌آف یکی از پیشنهادها برای پایان فصل سری آ است ( بیشتر بخوانیم ).

در انگلیس اما بازی لیورپول و اتلتیکومادرید در ورزشگاهی پر از تماشاگر برگزار خواهد شد و مسئولان لیگ فعلاً تصمیم نگرفته‌اند درهای ورزشگاه‌ها را به روی تماشاگران ببندند، اما در عین حال نگرانی‌های زیادی در مورد احتمال لغو بازی‌ها و تغییر برنامه فشرده فوتبال این کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها