ستاد ملی مقابله با کرونا مسئول قرنطینه است یا سپاه پاسداران؟/ عضو هیات رئیسه مجلس: ستاد ملی مبارزه با کرونا مسئولیت قرنطینه‌ها را به سپاه پاسداران سپرده است

در حالیکه طی روزهای گذشته اخبار ضد و نقیضی درباره مسئول قرنطینه کردن مراکز شیوع بیماری کرونا در کشور مطرح شده است. برخی افراد مانند نماینده وزارت بهداشت در گیلان نهاد دستور دهنده را «شورای عالی امنیت ملی» معرفی کردند و برخی مانند رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی ضمن تکذیب اظهارات قربانی نماینده وزارت بهداشت در گیلان «ستاد ملی مبارزه با کرونا » را مسئول قرنطینه شهرها معرفی کرد و حالا سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی نماینده اصول گراو عضو هیئت رئیسه مجلس؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان مسئول معرفی کرده است.

ستاد ملی مقابله با کرونا مسئول قرنطینه است یا سپاه پاسداران؟/ عضو هیات رئیسه مجلس: ستاد ملی مبارزه با کرونا مسئولیت قرنطینه‌ها را به سپاه پاسداران سپرده است
کد خبر: 393317
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۱ ۱۵:۵۳:۲۷

اعتمادآنلاین| در حالیکه طی روزهای گذشته اخبار ضد و نقیضی درباره مسئول قرنطینه کردن مراکز شیوع بیماری کرونا در کشور مطرح شده است. اما سایت نور نیوز نزدیک به شورایعالی امنیت ملی با انتشار خبری از قول یک منبع آگاه نوشت: کلیه تصمیم‌گیریها در مورد اقدامات لازم‌الاجرا برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ می‌شود و سایر نهادهای کشور موظف به اجرا و پشتیبانی از مصوبات هستند.

وی افزود: همان‌گونه که امروز جناب آقای دکتر روحانی اعلام کردند، مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا همانند مصوبات شورای عالی امنیت ملی بوده و تصمیمات آن لازم الاجراست.

این مقام مطلع با تکذیب مداخله این شورا در موضوع قرنطینه یا عدم قرنطینه استانها و شهرهای کشور در گفت‌وگو با نورنیوز، بیان مطالبی از این دست را غیر دقیق و موجب شکل‌گیری شبهه در افکار عمومی عنوان کرد.

اما این موضوع در حالی مطرح می شود که سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مجلس در ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص همین موضوع به خبرگزاری وابسته به دانشگاه آزاد گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا مسئولیت قرنطینه‌ها و هماهنگی نقاهتگاه‌های بعد از ترخیص بیماران را به سپاه پاسداران سپرده است.

گفتنی است در روزهای ابتدایی شیوع بیماری کرونا ویروس از استان قم سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل که سازمانی زیرمجموعه ستادکل نیروهای مسلح است، در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه طی سه روز گذشته، آمار مبتلایان در قم افزایش نیافته، گفت که به جمع‌بندی برای قرنطینه نرسیده ایم.

همچنین محمدحسین قربانی، نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران به عدم قرنطینه استان گیلان بر اساس تصمیم شورای امنیت ملی اشاره کرد و عنوان داشت: طبق درخواست‌های مکرر افراد از بنده جهت قرنطینه کامل استان گیلان، صحبت‌های مختلفی با مسئولان کشوری داشتم اما صحبت‌ها و دلایل شورای امنیت ملی ما را قانع کرد که از این خواسته منصرف شویم. این اظهارات نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در استان گیلان یعنی اینکه شورای امنیت ملی با قرنطینه استان گیلان موافقت نکرد.

ادعایی که حالا منبع آگاه شورای عالی امنیت ملی می گوید وظیفه ای در این رابطه ندارد و حوزه اختیارات این گونه موارد مانند قرنطینه کردن شهرها بر عهده ستاد ملی مقابله با کروناست.

منبع: دیده بان ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها