کد خبر: 393373
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۰ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

محسن کوهکن، عضو کمیسیون صنایع مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مشکلات کشور لاینحل نیست/ در کشور ابرچالش نداریم/ تنها بخشی از مشکلات ناشی از تحریم‌هاست/ درآمدها در سال پیش رو کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد

یک نماینده مجلس گفت: در سال پیش رو درآمدها کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد. پس اولین مشکلی که در سال جدید خواهیم داشت اقتصادی است. اگر دولت همکاری مردم را می‌خواهد، باید شفاف با مردم برخورد کند. دولت بعد از تصویب بودجه باید دخل و خرج‌ها را شفاف برای مردم بازگو کند و به آنها بگوید تا چه میزان باید با دولت همکاری کنند.

مشکلات کشور لاینحل نیست/ در کشور ابرچالش نداریم/ تنها بخشی از مشکلات ناشی از تحریم‌هاست/ درآمدها در سال پیش رو کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد
کد خبر: 393373
|
۱۳۹۹/۰۱/۱۰ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن کوهکن، نماینده لنجان و عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، در مورد مهم‌ترین ابرچالش فعلی کشور گفت: به ابرچالش معتقد نیستم. در 41 سالی که از پیروزی انقلاب می‌گذرد، اگر هر زمانی را متناسب با شرایط و موقعیت آن زمان بررسی کنیم، چالش‌های بسیار زیادی داشته‌ایم که از آن به عنوان ابرچالش یاد نمی‌کردیم. این چالش‌ها را هم با همکاری و اتحاد مردم و تلاش مسئولان پشت سر گذاشته‌ایم.

او ادامه داد: در حال حاضر چالش‌هایی داریم. اما اگر در مقابل اراده مردم، مسئولان اجرایی کمر همت ببندند و اساس کارشان را مدیریت جهادی بگذارند، می‌توانند کار را پیش ببرند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در حال حاضر آنچه در مقابله با کرونا از تلاش گسترده و ایثار پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در کشور می‌بینیم مدیریت جهادی و کار جهادی است و این موضوع در دیدگاه مردم ارزش دارد. اتحاد مردم، مدیریت جهادی، همگرایی حداکثری و نرفتن به سمت و سوی واگرایی می‌تواند مشکلات کشور را حل کند. مشکلات کشور لاینحل نیست.

کوهکن به منشاء مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت: بخش قابل توجهی از مشکلاتی که در بخش‌های اقتصادی و اجتماعی وجود دارد ناشی از کم‌کاری‌ها، بی‌توجهی‌ها و استفاده نکردن از قدرت مردم و نیروهای مومن است. طبیعی است که بخشی از مشکلات نیز به خاطر تحریم و دشمنی‌هایی است که غربی‌ها، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها انجام می‌دهند. اما اگر مسئولان در مقابل اراده ملت منسجم کار را پیش ببرند، می‌توانند شرایط را پشت سر بگذارند.

او در خصوص مشکلاتی که در سال 99 برای کشور پیش خواهد آمد توضیح داد: در سال جدید برای صادرات نفت مشکل خواهیم داشت. همکاری مردم هم این است که از مسئولان اجرایی و دولت شفافیت بخواهند و مسئولان مسائل و مشکلات را با مردم در میان بگذارند. در این صورت مردم برای حل مشکلات پیش‌قدم خواهند شد. البته نباید بخواهیم که مردم به تنهایی سختی مشکلات را به دوش بکشند.

کوهکن عنوان کرد: مردم باید در جریان مشکلات باشند چون می‌توانند آثار مشکلات را کمرنگ کنند. به صورت طبیعی در سال پیش رو درآمدها کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد. پس اولین مشکلی که در سال جدید خواهیم داشت اقتصادی است. اگر دولت همکاری مردم را می‌خواهد، باید شفاف با آنها برخورد کند. دولت بعد از تصویب بودجه باید دخل و خرج‌ها را شفاف برای مردم بازگو کند و به آنها بگوید تا چه میزان باید با دولت همکاری کنند.

او در ادامه گفت: مردم هم زمانی که ببینند با همکاری‌شان فشارها کاهش پیدا می‌کند همکاری می‌کنند، همان‌طور که بارها این موضوع را ثابت کرده‌اند.

کوهکن در پایان چالش دیگر سال 99 را چنین برشمرد: چالش دوم امسال رسیدن به باور مشترک درباره مشکلات و راه‌حل آن مشکلات است. باید در سه قوه به یک باور مشترک در مورد مشکلات و راه‌حل آن مشکلات برسیم. چون اگر در تشخیص مشکلات به باور مشترک نرسیم، قطعاً در راه‌حل‌ها نمی‌توانیم به باور مشترک برسیم. اگر در تشخیص به باور مشترک برسیم و بر سر راه‌حل‌ها اختلاف نظر داشته باشیم، هر کسی راه خود را می‌رود و بعضی‌ها آثار کار دیگران را خنثی می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها