مربی سابق تیم ملی بوکس:

بوکس ایران می‌توانست سهمیه المپیکی بیشتری بگیرد

مربی سابق تیم ملی بوکس ایران گفت: به بوکسورهای ایران خسته نباشید می‌گویم، اما حقیقت این است که می‌توانستیم سهمیه بیشتری برای المپیک بگیریم.

بوکس ایران می‌توانست سهمیه المپیکی بیشتری بگیرد
کد خبر: 393407
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۲ ۰۸:۲۸:۱۲

اعتمادآنلاین| علی مظاهری، درباره کسب دو سهمیه المپیک توسط بوکسورهای ایران از رقابت‌های آسیایی در اردن، توضیح داد: به همه نفرات تیم خسته نباشید می‌گویم ‌که خوب کار کردند. در این شرایط سخت با وجود کاستی‌ها به این‌ مسابقات رفتند که سختی‌های خودش را داشت. ما قبل از این هم اعلام می‌کردیم که بوکسورهای ایران می‌توانند سهمیه بگیرند ولی دوستان می‌گفتند قصددارند فشار را روی تیم زیاد کنند (باخنده). ناراحت می‌شدند چون فکر می‌کردند ما بار زیادی روی دوش ملی‌پوشان می‌گذاریم. با این حال من تاکید می‌کنم که می‌شد سهمیه بیشتری بگیریم.

او همچنین در مورد داوری‌های این‌ مسابقات گفت: خوشبختانه بوکسورهای ما توانستند این دو سهمیه مهم را به دست آورند و داوری‌ها هم همانطور که دیدید مثل قبل منفی نبود و مسابقات عادلانه برگزار شد. به هر حال کار ملی‌پوشان در این مسابقات تمام شد، دانیال خوب‌ مبارزه کرد و موسوی هم خوب بود. البته توقع هم می‌رفت که موسوی بتواند با توجه به سید بندی موجود سهمیه را به دست آورد. البته ای کاش می‌شد بیشتر سهمیه بگیرند چون واقعا توانایی نفرات ما بیشتر از دو سهمیه بود.

مربی سابق تیم ملی بوکس ایران، در مورد ناداوری صورت گرفته در مبارزه امید احمدی‌صفار گفت: یک ایراد میان بوکسورهای ایران وجود دارد و آن هم این است که پیروزی در دو راند نخست به معنای قطعی شدن پیروزی نیست. در راند سوم بازی امکان عوض شدن دارد. امید اگر دو راند نخست را حداقل یک راند را 4 بر یک می‌برد، می‌توانست پیروز مبارزه در پایان راند سوم شود. حس می‌کنم او در راند پایانی یک مقدار حس برنده بودن داشت و مثل دو راند اول تهاجمی ‌مبارزه نکرد و قصد داشت بازی را کنترل کند. مبارزه نزدیکی بود و کاش امید مثل ‌دو راند اول کاملا تهاجمی مبارزه می‌کرد.

او در مورد سایر مسابقه‌های موجود برای بوکسورهای ایران جهت کسب سهمیه نیز گفت: بوکسورهای ما می‌توانند در 6 وزنی که سهمیه نگرفتیم، در مسابقات فرانسه شرکت کنند.

مظاهری درباره عملکرد احسان روزبهانی و دلیل حذف زود هنگام او نیز گفت: روزبهانی خیلی وزن کم می‌کند تا به 81 کیلو برسد و این یک ضعف بود. البته او بوکس خود را هم انجام داد و شاید بوکسور چینی به‌ خوبی او را آنالیز کرده و از اشتباهات احسان استفاده کرد تا برنده شود. ضمنا باید بگویم که احسان، بوکسور همیشگی و خودش نبود.

بوکسور ایران در المپیک‌ لندن، در پاسخ به این سوال که اکنون ‌نیاز فدراسیون ‌و تیم ‌ملی ایران برای موفقیت در المپیک چیست؟ اظهار کرد: باید کمیته المپیک و وزارت ورزش یک برنامه‌ای برای سازمان یافتن بیشتر این رشته داشته باشند و بوکسورهای‌ ما باید اردوهای‌ مناسبی را پشت سر بگذارند، چون‌ کار در المپیک بسیار سخت است. برنامه‌ریزی فدراسیون نباید تنها برای المپیک باشد و سایر مسائل را فراموش کند. باید برنامه فدراسیون برای بازی‌های آسیایی آینده هم تدوین شود. شاید دوستان ناراحت شوند، اما واقعیت این است که ما بدون مدال سهمیه المپیک‌ گرفتیم که این نشان می‌دهد کار سخت است. الان خوشحالیم، ولی فدراسیون باید برنامه‌ریزی داشته باشد که برای بازی‌های آسیایی آینده روی سکو باشیم.

او افزود: همانطور که دیدید قزاقستان تنها دو بوکسور سن بالا آورده بود ‌و سایر ملی‌پوشانش 20 سال تا 21 سال سن داشتند. این موضوع نشان می‌دهد که آن‌ها تنها به المپیک فکر نمی‌کنندو بازی‌های آسیایی را هم در نظر دارند. البته به بوکسورهای تیم‌ ملی خسته نباشید می‌گویم که کار بزرگی را برای بوکس ایران انجام دادند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها