حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس:

آموزش‌های پیشگیری از کرونا باید اقناعی باشد/ دولت به کمک افراد آسیب‌دیده بشتابد

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: تبلیغات مبارزه با کرونا باید جنبه اقناعی داشته باشد تا افراد رعایت کنند.

آموزش‌های پیشگیری از کرونا باید اقناعی باشد/ دولت به کمک افراد آسیب‌دیده بشتابد
کد خبر: 393419
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۲ ۰۸:۴۳:۰۸

اعتمادآنلاین| ‌ حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس درباره شیوع ویروس کرونا در کشور و اقدامات صورت گرفته گفت: در این مدت اقدامات زیادی صورت گرفته است اما ذکر یک نکته ضروری است، باید گفت تبلیغاتی این روزها صورت می‌گیرد و حاوی رعایت نکات بهداشتی است اما افراد نباید این احساس را داشته باشد که تنبیهی است بلکه باید در این زمینه اقناع شوند و خودشان این مسئله مهم را رعایت کنند.

نماینده مردم شاهین‌شهر تاکید کرد: باید کمتر روی این حالت که قرنطینه وجود دارد مانور داده و تاکید شود .

وی با اشاره به تاثیر شیوع بیماری کرونا بر اقتصاد کشور، عنوان کرد: بیماری کرونا در حال حاضر وضعیت اقتصادی خیلی‌ها را دچار خلل و مشکل کرده است و از همین الان بحث ورشکستگی‌شان مشهود است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلام با بیان این که بیماری کرونا باعث بیکاری جمع کثیری که در کارهای خرد شده است، عنوان کرد: امروز بسیاری از افراد که در تولیدی‌ها مشغول بودند بیکار شدند.

وی تاکید کرد: می‌خواهم بگویم جهت‌گیری آموزش پیشگیری از ابتلا شدن به کرونا باید به نحوی باشد باشد که کمتر جهات فعالیت اقتصادی مجموعه‌ها و افراد را بخواهد تعطیل کند و اقتصاد کشور را کمتر دچار مشکل کند زیرا باعث بیکار شدن افراد می‌شود، بنابراین بهتر این است که رویکردمان در این قضیه اقناعی باشد.

حاجی‌دلیگانی درباره اقدامات دولت بیان کرد: از سوی دولت بایستی حمایت‌های کافی از کسانی که در این شرایط دچار ضرر و زیان شده‌اند انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: دولت می‌توانند با انجام کارهایی مانند اعطای تسهیلات و همچنین استمهال وام‌هایی که افراد از موسسات و بانک‌ها گرفته‌اند کمک کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره نقش وزارت اقتصاد گفت: وزارت اقتصاد باید به این موضوع ورود کند اتفاقاً در این شرایط می‌تواند برخی از اقدامات توسعه‌ای و ساخت و سازهایی که شاید شرایط دیگر نمی‌گذاشت به اتمام برسد امروز در این شرایط مناسب‌تر و ارزان‌تر انجام دهد.

منبع: ایلنا


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها