کد خبر: 393443
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۲ ۰۹:۲۵:۱۶
| |

سنگ‌اندازی داخل پیست برای زمین خوردن دوومیدانی

انتخابات دوومیدانی در حالی برگزار شد که برخی با سنگ اندازی و در نظر گرفتن منافع شخصی نمی‌خواستند این رشته سر و سامان بگیرد.

سنگ‌اندازی داخل پیست برای زمین خوردن دوومیدانی
کد خبر: 393443
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۲ ۰۹:۲۵:۱۶

اعتمادآنلاین| اواخر مهرماه سال جاری بود که با پایان ریاست 4 ساله مجید کیهانی، ایرج عرب سرپرست فدراسیون دوومیدانی شد تا شرایط را برای برگزاری انتخابات دوومیدانی در روزهای حساس قبل از المپیک برگزار و این رشته رئیس جدید خود را برای 4 سال دیگر ببیند.

در ماه‌های اخیر خواسته جامعه دوومیدانی این بود که تکلیف این رشته هرچه زودتر برگزار شود تا برنامه ریزی برای المپیک با قدرت و ثبات بیشتری انجام شود و اصرار خانواده این رشته و دلسوزان واقعی آن این بود که انتخابات قبل از پایان سال باشد.

پس از انجام ثبت نام و بررسی صلاحیت نامزدها سرانجام وزارت ورزش به خواسته جامعه دوومیدانی احترام گذاشت و زمان انتخابات را قبل از پایان سال در نظر گرفت تا این رشته در سال 99 کارش را با رئیس جدید آغاز کند و مشکلی وجود نداشته باشد.

برگزاری مجمع با تمهیدات ایمنی و بهداشتی کامل/ کرونا بهانه‌ای بیش نبود

حال در روزهایی که باید انتخابات برگزار می‌شد، ویروس کرونا همه چیز را تحت تاثیر قرار داده بود، اما شرایط به شکلی نبود که نتوان انتخابات را برگزار کرد و مهدی علی نژاد، معاون وزیر ورزش و جوانان که خودش پزشک است، تمام تمهیدات لازم را برای ایمن برگزار شدن آن در نظر گرفته بود، اما در این بین برخی روسای هیات‌ها که منافع ملی برایشان اهمیتی نداشت و و منافع شخصی و گروهی را در نظر گرفته بودند، اصرار داشتند انتخابات در سال آینده و بعد از المپیک برگزار شود که عملا ضربه بزرگی به این رشته وارد می‌شد.

نصیری رئیس هیات سمنان در این باره می‌گوید: «از دکتر اردیبهشت و همکاران‌شان ممنونم که شرایط کاملاً خوبی را در مورد تب‌سنجی و ایزوله کردن اتاق‌ها فراهم کرده بودند. در زمان برگزاری مجمع هم دستکش و ماسک به همه داده شد و صندلی‌ها با فاصله کنار هم قرار گرفته بود. دیگر چه شرایط ایمنی را می‌خواستند؟»

سلسله مراتب در سازمان‌ها و ادارات حرف اول را می‌زند، اما روسای هیات‌ها که زیر نظر اداره کل استان‌ها و وزارت ورزش هستند ظاهرا به این موضوع اعتقادی نداشتند و اهمیتی ندادند و با تصمیمی که گرفتند می‌خواستند مجمع را از رسمیت بیندازند، اما با تدابیری که علی نژاد در نظر گرفت، مجمع با دو سوم اعضا برگزار و در نهایت دوومیدانی صاحب رئیس شد.

برخی روسای هیات‌ها که دغدغه رشته دوومیدانی را داشتند با وجود شیوع ویروس کرونا به مجمع آمدند و به وظیفه خود عمل کردند و باید دید با آنهایی که نیامدند و یک استان را در مجمع از حق رای محروم کردند چه برخوردی صورت خواهد گرفت. برخی از آنها معتقد بودند افرادی از استان شان در مجمع حضور پیدا کرده که بدون هماهنگی بوده، اما در همان روز مجمع علی نژاد تاکید کرد تمام موارد قانونی بوده است.

اورنگ مستقیم، رئیس هیات مازندران در این باره می‌گوید: «وزارت ورزش که مرجع تصمیم‌گیری برای ورزش است و نهاد بالادستی همه فدراسیون‌ها محسوب می‌شود، اعلام کرد انتخابات باید روز نوزدهم اسفند برگزار شود و به هیچ وجه عقب نمی‌افتد. طبیعتا همه هیأت‌ها، مجموعه فدراسیون و اعضای مجمع باید تبعیت کنند. نمی‌دانم چرا برخی رؤسای هیأت‌ها دستور مدیر کل و وزارت ورزش را رعایت نمی‌کنند؟ این چه حرف مسخره‌ای است که می‌گویند به خاطر کرونا نمی‌آییم. اگر دیرتر برگزار می‌شد، همین افراد می‌گفتند چرا عقب افتاده است.»

کسانی که نیامدند، طرفدار ریاست قبلی بودند

مجید کیهانی، رئیس قبلی فدراسیون که نارضایتی‌ها زیادی را در مدت 4 سال حضورش در جامعه دوومیدانی به وجود آورده بود در صحبت‌های خود در مجمع اعلام کرد به خاطر شیوع کرونا نباید این انتخابات برگزار می‌شد و اظهار داشت برخی حاضرین در مجمع مشخص نیست چه کسانی هستند و غیر قانونی حضور پیدا کرده‌اند.

براساس صحبت‌هایی که قبل از مجمع و بعد از مجمع می‌شد، هیات‌هایی که طرفدار کیهانی هستند خواستار تعویق انتخابات بودند و با هماهنگی‌ای که با هم داشتند، به مجمع نیامدند تا آن را از رسمیت بیندازند.

نصیری رئیس هیات سمنان در این مورد گفته است: «کسانی که مخالف ریاست سابق بودند یک هفته مانده به انتخابات نمی‌دانم چه بده و بستانی صورت گرفت که رأی‌شان برگشت و موافق شدند. وقتی با رئیس هیأت خراسان شمالی صحبت کردم او گفت در مسیر هستم و به مجمع می‌آیم. رئیس هیأت قزوین هم اعلام کرد صبح روز مجمع حرکت می‌کند و تا آغاز مجمع به تهران می‌رسد اما همگی چند ساعت قبل مجمع تلفن همراه خود را خاموش کردند. اینها نشان می‌دهد که آنها از قبل برنامه‌ریزی کرده بودند و دست‌های پشت پرده می‌خواست که انتخابات برگزار نشود.»

خوشحالی و رضایت ورزشکاران، مربیان و پیشکسوتان از برگزاری انتخابات

دوره 4 سال ریاست مجید کیهانی آنقدر حاشیه داشته است که ورزشکاران و مربیان و پیشکسوتان از برگزاری هرچه زودتر انتخابات و آمدن رئیس جدید خوشحال باشند. شاید این نخستین باری در دوومیدانی باشد که خانواده یک رشته آنقدر از برگزاری انتخابات و تغییرات خوشحال باشند.

ورزشکاران زیادی در صفحات مجازی خود از وزارت ورزش و جوانان و بخصوص علی نژاد به خاطر برگزاری انتخابات تشکر کرده بودند و امیدوار بودند این رشته روزهای آرامی را با آمدن رئیس جدید تجربه کند.

به هر شرایطی بود انتخابات دوومیدانی به پایان رسید و طبیعتا در هر انتخاباتی بازنده و برنده‌ای وجود دارد، اما برنده اصلی باید دوومیدانی باشد و همه جامعه دوومیدانی باید برای اهداف عالی این رشته تلاش کنند و منافع ملی را در نظر بگیرند. وزارت ورزش و جوانان با تدبیر و با احترام به خواست مجمع با وجود شرایط سخت، به قانون احترام گذاشته و مجمع را برگزار کردند تا این رشته المپیکی در چند ماه مانده به مهمترین فستیوال ورزشی جهان، سر و سامان پیدا کرده و بتواند با مدیرت بهتر و برنامه ریزی دقیق تری برای المپیک آماده شود. با ایجاد حواشی ضربه به دوومیدانی وارد می‌شود و در سایه آرامش، هماهنگی و همدلی است که موفقیت‌ها حاصل می‌شود؛ مانند همان سالی که حدادی توانست در المپیک لندن این رشته را وارد سبد مدالی ورزش ایران کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها