کد خبر: 393446
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۲ ۰۹:۲۷:۱۸
| |

ندیمی، نماینده سابق مجلس:

مهم‌ترین شاخصه در مبارزه با «کرونا» اجتماع‌گریزی است

ایرج ندیمی، نماینده سابق مجلس گفت: اخلاق و فرهنگ ما و مهم تر از همه تجربه جهانی ایجاب می کند تا همه مردم در خانه های خود بمانند. عدم رعایت این موضوع می تواند به لحاظ شرعی و اخلاقی ما را مدیون سایر مردم کشور کند.

مهم‌ترین شاخصه در مبارزه با «کرونا» اجتماع‌گریزی است
کد خبر: 393446
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۲ ۰۹:۲۷:۱۸

اعتمادآنلاین| ‌ ایرج ندیمی، نماینده سابق مجلس در ارتباط با ضرورت توجه به نکات ایمنی که در راستای مقابله با ویروس کرونا مطرح می شود، گفت: مبارزه با بیماری کرونا نیازمند دانستن ویژگی‌های خاص این بیماری است. مهم‌ترین شاخصه در مبارزه با این ویروس اجتماع‌گریزی است؛ چرا که هرگونه ارتباطی می تواند به انتقال آن بیانجامد.

وی ادامه داد: این ویروس دوران نهفتگی دارد، ممکن است افراد ناخواسته ناقل باشند. دوران نهفتگی که حتی تا بیست و چند روز هم طول می‌کشد باعث می شود هزینه‌های اجتماعی و مالی این بیماری افزایش پیدا کند.

این فعال سیاسی گفت: با تغیر محیط جغرافیا ماهیت این ویروس هم تغییر می کند، با تغییر اقلیم این بیماری متفاوت از اقلیم قبلی می شود.

وی تصریح کرد: این ویروس هنوز واکسن ندارد، نحوه پیشگیری دقیق آن نیز مشخص نیست، اما با رعایت چند معیار مردم می‌توانند جلوی آلودگی خود و دیگران را بگیرند.

ندیمی تصریح کرد: مردم باید بپذیرند با مسافرت های درون شهری و برون شهری باعث گسترش جدی این بیماری می شوند. اخلاق، فرهنگ و تجربه دنیا ایجاب می کند که برای مدیریت این بیماری باید در خانه بمانیم؛ با توجه به این اطلاعات عدم رعایت این موضوع باعث می شود تا به لحاظ اخلاقی و شرعی مدیون مردم کشور شویم.

این فعال سیاسی در پایان گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد تا خودمان را محدود نکنیم؛ باید در خانه بمانیم تا این بیماری به ما و اجتماع ما لطمه وارد نکند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها