آیا اداره فدراسیون فوتبال به دست کمیته انتقالی می‌افتد؟

ممکن است اداره فدراسیون فوتبال به دست کمیته انتقالی بیفتد، اما ماده 36 اساسنامه فدراسیون فوتبال می‌گوید جلسه اعضای هیئت‌رئیسه با دو سوم اعضا رسمیت دارد.

آیا اداره فدراسیون فوتبال به دست کمیته انتقالی می‌افتد؟
کد خبر: 393483
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۲ ۱۰:۳۹:۰۶

اعتمادآنلاین| فدراسیون فوتبال توسط اعضای هیئت‌رئیسه اداره می‌شود و هر تصمیم اجرایی ابتدا باید توسط هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال اجرایی شود. در یکی، دو سال اخیر اعضای هیئت‌رئیسه کاهش پیدا کرده است. ابتدا علی کفاشیان به فعالیت خود در فدراسیون فوتبال پایان داد. بعد از او مهدی تاج از سمت خود استعفا کرد و به تازگی هم محمود شیعی مدیر‌عامل مستعفی باشگاه پیکان از سمت خود برکنار شد و در چنین وضعیتی جلسات هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال با 6 عضو از 9 عضو برگزار می‌شود. مباحثی مطرح شد مبنی بر اینکه در چنین وضعیتی ممکن است اداره فدراسیون فوتبال به دست کمیته انتقالی بیفتد، اما ماده 36 اساسنامه فدراسیون فوتبال می‌گوید جلسه اعضای هیئت‌رئیسه با دو سوم اعضا رسمیت دارد:

ماده 36- مصوبات هیئت رئیسه


1- جلسات هیئت‌رئیسه با حضور اکثریت دو سوم اعضا رسمیت پیدا می‌کند مگر در مواردی که در اساسنامه پیش‌بینی شده است.


2- تصمیمات هیئت‌رئیسه با رأی اکثریت مطلق (50+1درصد) اعضای حاضر اتخاذ می‌شود. در صورت تساوی آرا، رأی رئیس مشخص‌کننده خواهد بود. اعلام رأی به صورت غیابی امکان‌پذیر نیست.


3- در صورتی که روند تصمیم‌گیری در مورد یک موضوع در تضاد با منافع بعضی از اعضای هیئت‌رئیسه باشد آن اعضا نمی‌توانند در مذاکرات و رأی‌گیری در مورد آن موضوع مشارکت داشته باشند.


4- تصمیمات اتخاذ شده در صورتجلسه ثبت خواهد شد.


5- تصمیمات اتخاذ شده توسط هیئت‌رئیسه باید حداکثر ظرف مدت 48 ساعت به اجرا گذاشته شود مگر آنکه هیئت‌رئیسه تصمیمی غیر از آن بگیرد.


با استناد به این ماده باید گفت نشست اعضای هیئت‌رئیسه در روز‌های پیش‌رو هم رسمی است و بحث تشکیل کمیته انتقالی در صورتی خواهد بود که یکی دیگر از اعضای هیئت‌رئیسه جایگاه خود را از دست دهد. گفتنی است یکی از اعضایی که حضور او در جمع اعضای هیئت‌رئیسه مورد بحث است هدایت‌ا... ممبینی است. او به دلیل ثبت نام در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال از سمت خود در کمیته داوران استعفا کرده، اما عضویت وی در هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال لغو نشده است. با این شرایط حضور وی در جلسات هیئت‌رئیسه قانونی است و هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال به استناد ماده 36 اساسنامه می‌تواند به جلسات خود ادامه داده و مولد تصمیمات کلان برای فوتبال کشور باشد.

منبع: خبرورزشی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها