کد خبر: 393500
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۲ ۱۲:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

حمله راکتی به پایگاه التاجی و چند پرسش بی‌پاسخ

در حالی که نخست‌وزیر پیشبرد امور عراق و رئیس‌جمهور این کشور حمله به پادگان تاجی را یک چالش امنیتی توصیف کردند، مایک پمپئو و فرماندهی نیروهای ائتلاف هم به آن واکنش نشان دادند.

حمله راکتی به پایگاه التاجی و چند پرسش بی‌پاسخ
کد خبر: 393500
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۲ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در حالی که نخست‌وزیر پیشبرد امور عراق و رئیس‌جمهور این کشور حمله به پادگان التاجی را یک چالش امنیتی توصیف کردند، مایک پمپئو و فرماندهی نیروهای ائتلاف هم به آن واکنش نشان دادند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، همزمانی شلیک 10 فروند موشک به این پایگاه واقع در شمال بغداد با اعلام خروج 3 هزار آمریکایی از کویت هم باعث شد تا بر تعداد علامت‌های سوال این رخداد افزوده شود.

آیا واقعا این اقدام توسط نیروهای حشد الشعبی انجام گرفته است؟

آیا می‌توان به نظریه توطئه در چارچوب تلاش‌های آمریکا جهت ادامه حضور رسمی در عراق فکر کرد؟

ارتباط این تهاجم با تلاش برخی از جریان‌های عراقی جهت رسیدن به ثبات سیاسی در این کشور چیست؟

اینکه چنین اقدامی در این زمان‌بندی خاص، که عراق مجدداً وارد پروسه انتخاب گزینه نخست‌وزیری خود شده است، انجام گرفته به خودی خود پرسش‌هایی به همراه دارد و صرف‌نظر از این که چه طرفی و با چه هدفی دست به این اقدام زده باشد، این تهاجم موشکی چند کشته و زخمی در میان نظامیان آمریکایی و بریتانیایی به همراه داشت.

پرسش‌ها و پاسخ‌های گاه متناقض مربوط به این تهاجم باعث می‌شود تا از هر نوع قضاوت زودهنگام در این رابطه امتناع کنیم، به خصوص که طرف‌های بیگانه ثابت کرده‌اند در بازی با عواطف و احساسات کشورهای هدف بسیار متبحرند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها