کد خبر: 393557
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۲ ۱۲:۴۶:۰۹
| |

خانه‌نشینی کرونایی را چگونه بگذرانیم؟

یک روانشناس و مشاور خانواده به مردم توصیه کرد در روزهای خانه‌نشینی کرونایی، ضمن دور شدن از اخبار استرس‌زا، از این فرصت در جهت بیشتر با هم اعضای خانواده بهره ببرند.

خانه‌نشینی کرونایی را چگونه بگذرانیم؟
کد خبر: 393557
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۲ ۱۲:۴۶:۰۹

اعتمادآنلاین| سیما فردوسی درباره مدیریت روانی اعضای خانواده در این روزها، افزود: این فرصتی که بخاطر رعایت بهداشت و پیشگیری از کرونا پیش آمده، فرصتی است تا اعضای خانواده دور هم بنشینند، گفت و گو کنند و مهربانی بین یکدیگر را اشاعه دهند.

وی افزود: برای رسیدن به این منظور، باید از سرگرمی ها و بازی های فکری دست جمعی استفاده کنند، کتاب بخوانند و مطلب و خاطره برای هم تعریف کنند.

این روانشناس تاکید کرد: مواظب باشیم در کنار خانواده، ضمن اینکه نکات بهداشتی را به هم یادآوری می کنیم، اوقات را به منفی گرایی و ترس و اضطراب نگذرانیم و اگر هر کدام مطلب جدیدی را می شنویم با هم در میان بگذاریم و اطلاعات را مشترک کنیم تا این دوره سپری شود و شاهد شیوع کمتر آن باشیم.

اختصاص ساعاتی به درس و بازی فراموش نشود

فردوسی در ادامه این گفت وگو با تاکید بر این که باید ساعاتی را به درس فرزندان گذراند و نباید درس و مشق تعطیل شود، به والدین توصیه کرد از شبکه آموزش که در حال اطلاع رسانی است کمک بگیرند و در کنار این شبکه، ضمن اختصاص ساعاتی به این امر، درس ها را با فرزندان محصل مرور کنند.

وی درباره سرگرم کردن فرزندان در غیر ساعات درسی تصریح کرد: والدین در نظر داشته باشند از سرگرمی های مناسب با سن آنان استفاده کنند؛ این که چه بازی ها و چه وسایلی را دوست دارند؛ همچنین فرزندان را به کارهای هنری نقاشی و کارهای دستی تشویق کنند.

فردوسی تاکید کرد: اختصاص دادن ساعتی محدود به بازی های کامپیوتری و دیجیتالی به شدت توصیه می شود نه این که فرزندان تمام وقت را صرف آن کنند. همینطور توصیه می شود بازی های جمعی و گروهی که به شکل حقیقی است و افراد را دور هم جمع می کند انجام شود.

این روانشناس متذکر شد: در این ایام از انفرادی شدن دوری کنیم و اینطور نباشد که هر کس با موبایل در گوشه ای از خانه عزلت گزینی کند.

تماشای فیلم و سریال و برنامه های طنز، پرکننده اوقات کرونایی

فردوسی در بخشی دیگر از این گفت وگو، نقش رسانه در گذران بهینه دوران خانه نشینی کرونایی را برجسته عنوان کرد و اظهار داشت: در این روزها، تلویزیون روشن و شنیدن اخبار مربوط به کرونا، وجهع مشترک همه خانه ها است، اما باید حواسمان به فرزندان باشد تا استرس به آنها منتقل نشود.

وی ادامه داد: به همین دلیل، اختصاص اوقاتی به تماشای فیلم، پویانماها و برنامه های طنز و سرگرم کننده به شدت توصیه می شود.

این مشاوره خانواده تاکید کرد: دنبال کردن دائم خبر و اخبار کرونا، ما را دچار وسواس فکری می کند. شنیدن اخبار لازم است اما تمرکز مکرر بر این مساله آزار دهنده خواهد بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها