هند ارتش پاکستان را به آموزش تروریست‌ها در مرز متهم کرد

هند، پاکستان را به تامین پناهگاه امن برای سازمان‌های "تروریستی" متهم می‌کند. در فوریه 2019 گروه جیش محمد مسوولیت حمله انتحاری به کاروان نظامیان هندی که جان 40 تن را گرفت، پذیرفت و تنش‌ها میان دو کشور شدت یافت.

هند ارتش پاکستان را به آموزش تروریست‌ها در مرز متهم کرد
کد خبر: 393565
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۲ ۱۳:۰۴:۲۴

اعتمادآنلاین| به گفته منابع اطلاعاتی هند، ارتش پاکستان 25 "تروریست" گروه موسوم به "جیش محمد" را در کشمیر آموزش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، هند، پاکستان را به تامین پناهگاه امن برای سازمان‌های "تروریستی" متهم می‌کند. در فوریه 2019 گروه جیش محمد مسوولیت حمله انتحاری به کاروان نظامیان هندی که جان 40 تن را گرفت، پذیرفت و تنش‌ها میان دو کشور شدت یافت.

منابع مدعی شدند، این تروریست‌ها به رهبری ابو حمزه، فرمانده جیش محمد آموزش می‌بینند و در محل حضور آن‌ها هشت هنگ بلوچ ارتش پاکستان مستقر هستند. این منابع می‌گویند، این تروریست‌ها پس از آموزش در شش گروه وارد هند می‌شوند.

هند مدعی است که گروه‌های تروریستی فعال در جامو و کشمیر و پنجاب از سوی گروه جیش محمد مستقر در پاکستان حمایت دریافت می‌کنند. گزارش‌هایی از ارتباط میان جیش محمد، گروه حزب‌المجاهدین مستقر در جامو و کشمیر و شبه‌نظامیان گروه خالستانی مدت‌هاست منتشر می‌شود.

شبه‌نظامیان جدایی‌طلب خالستانی، به دنبال تشکیل کشور مستقل در منطقه پنجاب هستند تا منزلگاه سیک‌ها شود؛ در حالی که حزب‌ المجاهدین یک گروه شبه‌نظامی کشمیری است که به دنبال استقلال برای کشمیر هند است. سه تروریستی که 31 ژانویه 2020 در منطقه ناگروتا در منطقه جامو کشته شدند هم با جیش محمد و شبه‌نظامیان خالستانی در پنجاب ارتباط داشتند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها