دولت در شرایط بحرانی از صنایع و همچنین تولیدکنندگان حمایت کند

محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده به دلیل شیوع کرونا، دولت باید تأخیر در دریافت مالیات و مطالبات از تولیدکنندگان و کسب و کارهای خرد را اعمال کند.

دولت در شرایط بحرانی از صنایع و همچنین تولیدکنندگان حمایت کند
کد خبر: 393615
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۲ ۱۴:۵۵:۲۸

اعتمادآنلاین| ‌ محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط به وجود آمده در کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: شیوع این ویروس بخش‌های مختلف کشور از جمله صنعت، تولیدکنندگان خرد، گردشگری، حمل و نقل و همچنین کسب‌و کارهای خرد را تحت تأثیر قرار داده است که این مسئله باعث شده گردش کار در بسیاری از صنایع دچار مشکل شود.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید در شرایط بحرانی از صنایع مختلف، کارخانجات و همچنین تولیدکنندگان حمایت کند، افزود: دولت باید از تولید حمایت کند تا با تعدیل نیرو در بخش صنعت نباشیم و تولید با ظرفیت قبلی ادامه داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در شرایط فعلی بسیاری از کارگران روزمزد نیز دچار مشکل شدند که دولت می‌تواند به صورت کمک معیشتی و یارانه‌ای به آنها کمک کند تا از این شرایط عبور کنیم.

منصوری با بیان اینکه در جهت حمایت از بخش‌های مختلف از جمله کسب و کارهای خرد مباحثی مطرح شده است که در صورت اجرا می‌تواند راهگشا باشد، افزود: می‌توان در زمینه اقساط بدهی کسب و کارهای خرد به بانکها تمهیداتی اندیشید تا آنها با تأخیر بدهی‌های مربوط به تسهیلات خود را به بانکها پرداخت کنند و یا اینکه پرداختهای مالیاتی و یا بیمه آنها با فرصت چندماهه اعمال شود.

نماینده مردم ساوه در مجلس با بیان اینکه دولت می‌تواند موارد تکلیفی از جمله دریافت مالیات و بیمه از کسب و کارهای خرد و صنایعی که با توجه به شرایط موجود دچار مشکل شده‌اند را به تأخیر بیندازد.

وی ادامه داد: همچنین می‌توان به کسب و کارهای خرد تسهیلات بانکی ارائه کرد تا با این روش از آنها حمایت کرد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها