ظریف فهرستی از اقلام مورد نیاز ضروری ایران برای مقابله با کرونا منتشر کرد

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان با بیان اینکه پرسنل پزشکی ایران با شجاعت در حال مقابله با کوید-19 هستند، خطاب به جامعه جهانی خاطر نشان کرد: ویروس ها تبعیض قائل نمی‌شوند و بشر نیز باید این گونه باشد.

ظریف فهرستی از اقلام مورد نیاز ضروری ایران برای مقابله با کرونا منتشر کرد
کد خبر: 393635
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۲ ۱۵:۳۹:۰۱

اعتمادآنلاین| ‌ محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: پرسنل بخش پزشکی ایران در خط مقدم مقابله با کوید-19 هستند.

وی ادامه داد: تلاش های آنها به دلیل کمبودهای گسترده ناشی از محدودیت دسترسی مردم به دارو / تجهیزات (پزشکی) با موانعی روبرو است. ویروس ها تبعیض قائل نمی شوند. انسان هم باید همین گونه باشد.

ظریف همچنین در پیام خود فهرستی از اقلام مورد نیاز ضروری ایران برای مقابله با ویروس کرونا منتشر کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در نامه ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل پایان تحریم های خصمانه دولت آمریکا را که مانعی برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در ایران است، خواستار شد.

وی در این نامه تحریم های یک جانبه آمریکا را غیرقانونی دانسته و تاکید کرده است: علی‌رغم توانمندی علمی و تعهد نظام سلامت ایران برای مبارزه با شیوع کروناویروس، تحریم‌های ایالات متحده بر تجارت قانونی و پیش شرط های اخیر مقامات ایالات متحده برای ممانعت از فروش دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای بشردوستانه، تلاش‌ها برای مبارزه با شیوع کووید-19 در ایران را با موانع جدی مواجه کرده اس

ظریف در بخش پایانی نامه خود، توقف فوری تروریسم اقتصادی دولت ایالات متحده علیه مردم ایران را الزامی دانسته و بر وظیفه سازمان ملل متحد و کشورهای عضو در همراهی با درخواست مردم و دولت ایران در توقف سیاست دولت ایالات متحده تاکید کرده است و از دبیرکل درخواست کرده است که متن این نامه به عنوان سند مجمع عمومی و شورای امنیت منتشر شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها