کد خبر: 393653
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۲ ۱۶:۱۴:۱۲
| |

سلیمی با اشاره به نامه رییس قوه مقننه به اتحادیه بین المجالس:

لزوم یکصدایی مجامع بین المللی برای لغو تحریم‌های دارویی / کرونا تهدیدی برای همه است

اصغر سلیمی ، عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس اعتقاد دارد ویروس کرونا تهدیدی برای همه کشورها محسوب می شود و اگر مجامع بین المللی نسبت به لغو تحریم ها اقدام نکنند، جلوگیری از شیوع این ویروس سخت خواهد شد.

لزوم یکصدایی مجامع بین المللی برای لغو تحریم‌های دارویی / کرونا تهدیدی برای همه است
کد خبر: 393653
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۲ ۱۶:۱۴:۱۲

اعتمادآنلاین| ‌ اصغر سلیمی، عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به اهمیت نامه رییس قوه مقننه به اتحادیه بین المجالس و روسای مجالس کشورهای مختلف در راستای ضرورت مداخله جهانی برای لغو تحریم های ضدانسانی در بحران کرونا، گفت: امروزه بیش از یکصد کشور دنیا در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند از این رو اگر کشوری نتواند این بیماری را کنترل کند، بدون شک دیگر کشورها نیز آسیب خواهند دید.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اثرگذاری تحریم های ضدبشردوستانه آمریکا علیه ایران، اظهار کرد: ترامپ طی چند وقت گذشته همواره شعار دوستی با مردم ایران را سرداده اما در واقعیت باید اذعان کرد تحریم های دارویی و پزشکی واشنگتن سلامت مردم کشورمان را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: در واقع این محدودیت ها طوری طراحی شده که تحریم صرف دارویی نیز برداشته شود، محدودیت هایی در نقل و انتقال دارو و همچنین منابع مالی وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه کشورهای مخلتلف به دلیل هراس از آمریکا تلاش می کنند همکاری با کشورهای تحریم شده نداشته باشند، تصریح کرد: این مهم در حالیست که ویروس کرونا تهدیدی برای همه کشورها محسوب می شود لذا مجامع بین المللی باید بدانند اگر نسبت به لغو تحریم ها اقدام نکنند، جلوگیری از شیوع این ویروس سخت خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم اتحادیه جهانی بین المجالس و دیگر کشورها به طور یکصدا خواستار لغو فوری تمام تحریم های دارویی آمریکا علیه کشورهای مختلف از جمله ایران شوند تا شاهد از بین رفتن انسان های بی گناه نباشیم.

گفتنی است، رییس مجلس شورای اسلامی در نامه های جداگانه خطاب به رئیس اتحادیه جهانی بین المجالس، دبیر کل اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، دبیرکل اتحادیه مجالس پارلمانی آسیا و نیز روسای مجالس کشورهای اسلامی و آسیایی ضمن ابراز تاسف از تحریم های ضد انسانی آمریکا علیه کشورمان، این اقدامات ایالات متحده از جمله تحریم های پزشکی، دارویی و وسایل آزمایشگاهی را موانعی در مسیر مهار شیوع کرونا توصیف کرد و خواستار همصدایی جامعه بین المللی و مواضع اصولی برای لغو فوری همه تحریم ها از جمله تحریم های پزشکی آمریکا علیه مردم ایران شد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها