رحیمی جهان آبادی، عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

دولت با استفاده از قدرت حاکمیتی باید قرنطینه خانگی را اجباری کند

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به وضعیت بحرانی شهرها و استان‌های مختلف در پی تشدید شیوع ویروس کرونا، گفت: دولت باید از قدرت حاکمیتی استفاده و قرنطینه خانگی را اجباری کند.

دولت با استفاده از قدرت حاکمیتی باید قرنطینه خانگی را اجباری کند
کد خبر: 393655
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۲ ۱۶:۱۷:۴۲

اعتمادآنلاین| ‌ جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به آسیب‌های شیوع کرونا در کشور، گفت: مدیریت کنترل کرونا در کشورمان در قیاس با کشورهایی چون کره جنوبی، چین و برخی کشورهای اروپایی و همسایه اثرگذاری لازم را ندارد. مسئولان ارشد باید موضوع قرنطینه اجباری خانگی را در تهران اجرا کنند و سفر و جابه جایی بین استانی را ممنوع کنند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جان مردم در خطر است. در شهرهای تربت جام، باخرز و صالح آباد بارها گوشزد کردیم که مسئولان و متولیان گمرک را تعطیل کنند و مانع تردد خودروهای افاغنه شوند و موضوع قرنطینه خانگی را اجباری کنند.

وی افزود: سلامت کادر درمانی، پزشکان و پرستاران در خطر است، بیمارستان‌ها پاسخ‌گوی مدیریت حجم بالای بیماران نیستند. عدم توجه به مسائل مذکور سبب افزایش آسیب و بیماری به ویژه در شرایطی که با کمبود تجهیزات پزشکی روبه‌رو هستیم، می‌شود.

رحیمی جهان‌آبادی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی تعطیل است و نمایندگان دسترسی به تریبون ندارند، گفت: رئیس جمهور و اعضای شورای عالی امنیت ملی باید قرنطینه بین استانی و بین شهری را اجباری اعلام کنند. گمرک دوغارون و منطقه ویژه اقتصادی حوزه انتخابیه تربت جام، تایباد و باخرز باید تعطیل شود. همچنین کارخانه سیمان تربت جام که روزانه 200 تا 300 تریلی در آن تردد دارند باید تعطیل شود زیرا خطراتی را ایجاد کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری اینکه وضعیت شیوع کرونا در تهران خطرناک است، گفت: متاسفانه برخی از مردم وضعیت بحرانی شیوع ویروس کرونا و قرنطینه را جدی نگرفتند. دولت باید از قدرت حاکمیتی استفاده و قرنطینه خانگی را اجباری کنند.

وی ضمن درخواست از تمامی مسئولان ارشد کشور، متذکر شد: درصورتی که به تعطیلی گمرکات و مناطق ویژه اقتصادی توجه نشود، در اولین جلسات علنی مجلس از ظرفیت نظارتی نمایندگی برای سوال یا استیضاح وزرا استفاده خواهیم کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت باید ادارات، بانک‌ها و تمام مراکز دیگر جز مراکز بهداشتی و درمانی را تعطیل و از کارهای موفقی که دیگر کشورها انجام دادند، الگوبرداری کند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها