کد خبر: 393688
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۳ ۰۰:۵۶:۰۰
| |

سخنگوی دولت چین:

ارتش آمریکا احتمالاً ویروس «کرونا» را به ووهان آورده است

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اتهام‌زنی‌های مکرر مقامات واشنگتن علیه این کشور، در پیامی توئیتری از احتمال اینکه ارتش آمریکا ویروس کرونا را به چین آورده باشد، سخن گفت.

ارتش آمریکا احتمالاً ویروس «کرونا» را به ووهان آورده است
کد خبر: 393688
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۳ ۰۰:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| همزمان با تشدید جنگ لفظی میان مقامات پکن و واشنگتن سر ویروس کرونا و تبعات اقتصادی گسترده آن بر بازارهای مالی جهان، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک پیام توئیتری اعلام کرد: «این احتمال وجود دارد ارتش آمریکا ویروس کرونا را به شهر ووهان آورده باشد».

این اظهارات در شرایطی بیان می‌شود که مقامات پکن از اتهام‌زنی مکرر مقامات آمریکا مبنی بر تعلل چین در مواجهه به موقع با این ویروس به شدت آزرده خاطر هستند.

در همین ارتباط، روز چهارشنبه «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی آمریکا گفت سرعت عکس‌العمل چین به ظهور این ویروس برای جهانیان به قیمت دو ماه [تأخیر] تمام شد؛ در حالیکه چین می‌توانست برای شیوع این بیماری آماده باشد.

در مقابل این اتهام زنی، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در یک پیام توئیتری نوشت: «این آمریکا است که بدور از شفافیت عمل می کند».

او با اشاره به اینکه احتمالاً ارتش آمریکا این ویروس همه گیر را به ووهان آورده است، خطاب به دولتمردان آمریکایی گفت: «شفاف سازی کنید! داده‌های خود را اعلام کنید. آمریکا به ما یک توضیح بدهکار است».

گفتنی است که این مقام چینی برای ادعاهای خود در خصوص نقش آمریکا در شیوع ویروس کرونا در چین هیچگونه شواهد و مدرک مستدلی ارائه نکرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها