رئیس پزشکی قانونی:

هزینه 10میلیاردی پزشکی قانونی برای چند بحران

رئیس کل پزشکی قانونی کشور گفت: بودجه اختصاص یافته به این سازمان برای پرونده‌های روزمره است.

هزینه 10میلیاردی پزشکی قانونی برای چند بحران
کد خبر: 393709
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۳ ۰۹:۰۰:۵۴

اعتمادآنلاین| ‌ عباس مسجدی آرانی، در خصوص میزان هزینه کرد سازمان پزشکی قانونی در رابطه با شناسایی اجساد قربانیان سقوط هواپیمای اکراینی، افزود: ما سازمانی هستیم که بحران‌هایی که اتفاق می‌افتد را باید پاسخگو باشیم، در این رابطه حادثه سانچی، پلاسکو، سقوط هواپیمای کاسپین، قطار تبریز -شیراز و اغتشاشات اخیر، موضوع حادثه کرمان و همچنین سقوط هواپیمای اکراینی را داشتیم.

او ادامه داد: در رابطه با این حوادث متأسفانه ریالی از بودجه بحران استفاده نکردیم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی تصریح کرد: با توجه به تحریم‌ها و تغییرات در نرخ ارز، هزینه کیت‌ها و مسائل آزمایشگاهی نسبت به سال گذشته سه برابر شده است و این در حالی است که بودجه‌ای که دولت به ما اختصاص می‌دهد برای پرونده‌های روزمره است و اتفاقات و حوادثی از این دست، باعث می‌شود مشکلاتی داشته باشیم.

او ادامه داد: به رغم مشکلات بودجه‌ای اما به جهت اینکه نمی‌خواستیم خانواده‌ها دچار مشکل شوند، کار انجام دادیم البته مکاتباتی با قوه قضائیه و دولت انجام دادیم تا اعتباری برای این موضوعات به پزشکی قانونی اختصاص یابد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی افزود: تا الان 10 میلیارد تومان برای چند بحران که گفتم، هزینه کردیم و ریالی هم به ما تخصیص نیافته که این کار ما را با مشکل مواجه می‌کند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها