کد خبر: 393743
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۳ ۱۰:۰۴:۴۱
| |

تعداد مبتلایان به کرونا در فلسطین اشغالی به 126 نفر افزایش یافت

رژیم صهیونیستی به دلیل شیوع سریع ویروس جدید کرونا در فلسطین اشغالی، تمام مراکز آموزشی را تعطیل کرد.

تعداد مبتلایان به کرونا در فلسطین اشغالی به 126 نفر افزایش یافت
کد خبر: 393743
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۳ ۱۰:۰۴:۴۱

اعتمادآنلاین|

همزمان با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس «کووید19» در فلسطین اشغالی و ناتوانی مسئولان رژیم صهیونیستی در تهیه برنامه‌ای برای مقابله با شیوع بیشتر آن، تمام مراکز آموزشی از جمله مهدکودک‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها به تعطیلی کشیده شد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، با عبور تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از صد نفر، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دستور تعطیلی مراکز آموزشی به مدت حداقل یک ماه را صادر کرد.

پیش از این دستور، رئیس اتحادیه معلمان در فلسطین اشغالی با ارسال نامه‌ای به وزارت آموزش رژیم صهیونیستی گفته بود مراکز آموزشی از جمله مدارس و مهد‌های کودک مرکز شیوع بیماری‌های عفونی هستند و خطری جدی برای سلامت معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها به حساب می‌آیند.

در این نامه با اشاره به اینکه در صورت آلوده شدن مدارس به ویروس کرونا، دیگر نمی‌توان جلوی سرایت آن به تمام ساکنان سراسر فلسطین اشغالی را گرفت، از تل‌آویو خواسته شده بود تمام مراکز آموزشی تعطیل شود.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی همچنین امروز (جمعه) اعلام کرد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته 26 نفر دیگر در فلسطین اشغالی به کرونا مبتلا شدند.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به این ویروس در فلسطین اشغالی به 126 نفر افزایش یافت.

بر این اساس، دو نفر از مبتلایان به کرونا در فلسطین اشغالی، کودکان 10 و 11 ساله هستند.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی همچنین روز گذشته تعطیلی گذرگاه‌های غزه و همچنین کرانه باختری را به بهانه مقابله با شیوع ویروس کرونا تمدید کرده و این دو منطقه را در قرنطینه نگاه داشت.

«ایتامار گروتو» معاون وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی چند روز پیش هشدار داده بود احتمال دارد که تعداد مبتلایان به این ویروس در فلسطین اشغالی به ده‌ها هزار نفر برسد.

پیشتر، «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه این رژیم نیز هشدار داد، ویروس کرونا در آستانه شیوع گسترده در سرزمین‌های اشغالی قرار دارد و این رژیم قادر به کنترل آن نخواهد بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها