لغو حضور وزنه برداران ایران در گزینشی المپیک کلمبیا/ ناموفق در ویزا گرفتن به خاطر کرونا

تکاپوی دقیقه نودی برای اعزام وزنه برداران ایران به مسابقات گزینشی المپیک کلمبیا ناموفق بود و ایران نماینده ای در این رقابتها نخواهد داشت.

لغو حضور وزنه برداران ایران در گزینشی المپیک کلمبیا/ ناموفق در ویزا گرفتن به خاطر کرونا
کد خبر: 393783
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۳ ۱۱:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| مسابقات وزنه‌برداری گزینشی المپیک در کلمبیا برگزار می‌شود. فدراسیون هم برای حضور چند وزنه‌بردار ایرانی در این رقابتها ثبت‌نام کرده بود. کیانوش رستمی با انصراف از مسابقات غرب آسیا اعلام کرده بود که نمی‌خواهد در کلمبیا وزنه بزند اما سهراب مرادی برنامه‌ای برای وزنه زدن در کلمبیا نداشت. علی هاشمی هم وقتی متوجه شد فعلا خبری از برگزاری مسابقات قهرنانی آسیا نیست تصمیم گرفت به کلمبیا برود.

در این میان وزنه‌برداران در اولین قدم به مشکل گرفتن ویزا برخورد کردند. فدراسیون تصمیم داشت از طریق ترکیه برای وزنه‌برداران ویزا بگیرد اما به علت شیوع ویروس کرونا امکان حضور ایرانی ها در ترکیه فراهم نیست و همین موضوع کار را برای اخذ ویزا سخت کرد.

فدراسیون در این چند روز اخیر که به تکاپو افتاده وزنه‌برداران را اعزام کند و حتی از کمیته ملی المپیک هم کمک خواست اما کمیته ملی المپیک هم نتوانست کاری کند چون در این مدت زمان کم امکان گرفتن ویزا و تهیه بلیت بسیار ضعیف بود. اما نکته قابل توجه این است از مدت‌ها مشخص شده بود که ایران برای مسابقات کلمبیا ثبت‌نام کرده است و اینکه چرا زودتر از این حداقل برای گرفتن ویزا اقدام نشده است جای سوال دارد.


لیست اولیه نفرات شرکت‌کننده در مسابقات کلمبیا 27 دی ماه و لیست نهایی نفرات 28 بهمن ارسال شده است.


در این میان برای رفتن وزنه‌برداران هم یکی از مسیرهای پیشنهاد شده تهران- دوحه- سائوپائولو برزیل- کالی کلمبیا بوده است اما از آنجا که در روز فقط یک پرواز از تهران به دوحه برگزار می شود امکان تهیه بلیت هم فراهم نبوده و پرواز جای خالی نداشته است.


تنها نکته‌ای که در این میان مشاهده می‌شود شاید اگر فدراسیون زودتر اقدام می‌کرد ایران می‌توانست در کلمبیا نماینده داشته باشد.


البته نکته دیگری هم وجود دارد و مسابقات کلمبیا در صورتی می‌توانست به کیانوش رستمی کمک کند که بیشتر از قطر کاپ وزنه می‌زد.


رستمی در قطر کاپ با مجموع 403 کیلوگرم، 1067 امتیاز کسب کرد بنابراین در کلمبیا حتما باید بیشتر از مجموع 403 کیلوگرم را ثبت می‌کرد تا برایش موثر باشد و اکنون باید رستمی پاسخگو باشد که در کلمبیا می‌توانست بیشتر از قطر وزنه بزند یا خیر.

مسابقات کلمبیا از 28 اسفند آغاز می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها