کد خبر: 393852
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

غلامرضا مصباحی‌مقدم‌،‌ فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مجانی کردن‌ آب و برق امکان‌پذیر نیست/ شیوع ویروس کرونا همه چیز را قفل کرد/ احتمالاً دولت توان واریز کمک نقدی را ندارد/ لازم است اختلاف‌ها را کنار بگذاریم

غلامرضا مصباحی‌مقدم‌ گفت: این روزها برخی خواهان این هستند که دست‌کم دولت به مدت یکی‌ 2 ماه از دریافت پول آب و برق صرف نظر کند. این در حالی است که پولی که بابت آب و برق از مردم دریافت می‌شود، هزینه تولید را هم تامین نمی‌کند. پس مجانی کردن‌ حتی برای یک ماه ضرر هنگفتی به شرکت‌های آب و برق تحمیل می‌کند.

مجانی کردن‌ آب و برق امکان‌پذیر نیست/ شیوع ویروس کرونا همه چیز را قفل کرد/ احتمالاً دولت توان واریز کمک نقدی را ندارد/ لازم است اختلاف‌ها را کنار بگذاریم
کد خبر: 393852
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا مصباحی‌مقدم‌،‌ فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: در ایامی که مردم می‌توانستند در بازار شب عید سروسامانی به وضعیت اقتصادی خود بدهند، شیوع ویروس کرونا همه چیز را قفل کرد. طبعاً در چنین شرایطی گروهی کثیری از مردم به طور جدی متضرر می‌شوند، پس باید چاره‌ای اندیشید تا آنها با بحران مواجه نشوند ( بیشتر بخوانیم) .

احتمالاً واریز کمک نقدی در توان دولت نیست

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش گفت: من چون دیگر نماینده نیستم نمی‌دانم دولت به لحاظ مالی در چه شرایطی قرار دارد و آیا دارایی خزانه به قدری هست که بتوان بخشی از ضرر مردم را جبران کرد یا نه. به هر حال هم گرفتار تحریم‌هایی سخت هستیم و هم قیمت نفت پایین آمده است. بنابراین احتمالاً دولت توان واریز کمک نقدی به حساب‌ها را ندارد (بیشتر بخوانیم) .

آب و برق مجانی نمی‌شود

مصباحی‌مقدم توضیح داد: این روزها برخی خواهان این هستند که دست‌کم دولت به مدت یکی‌ 2 ماه از دریافت پول آب و برق صرف نظر کند. این در حالی است که پولی که بابت آب و برق از مردم دریافت می‌شود، هزینه تولید را هم تامین نمی‌کند. پس مجانی کردن‌ حتی برای یک ماه ضرر هنگفتی به شرکت‌های آب و برق تحمیل می‌کند (بیشتر بخوانیم) .

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: البته به تعویق انداختن بدهی‌های مالیاتی و قسط‌های بانکی تصمیم خوبی بود که می‌تواند به بخش زیادی از مردم کمک کند. اما اینکه با وجود مطلع بودن از شرایط، انتظار داشته باشیم دولت همه خسارت‌های واردشده را تامین کند، امکان‌پذیر نیست.

با بحرانی عجیب و سخت روبه‌رو شده‌ایم

غلامرضا مصباحی‌مقدم‌ در پایان گفت: به هر حال با بحرانی عجیب و سخت روبه‌رو شده‌ایم. در چنین موقعیتی لازم است همه در کنار هم باشیم و اختلاف‌های سیاسی و عقیده‌ای را کنار بگذاریم تا بتوانیم حتی‌المقدور به مردم آسیب‌دیده یاری رسانیم (بیشتر بخوانیم) .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها