کد خبر: 393863
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۳ ۱۳:۲۷:۲۶
| |

اروپا 2 هزار یورو به پناهجویان برای بازگشت به کشورشان می‌پردازد

اتحادیه اروپا قصد دارد 2هزار یورو به هر پناهجو در جزایر یونان بپردازد تا داوطلبانه به کشورهایشان بازگردند.

اروپا 2 هزار یورو به پناهجویان برای بازگشت به کشورشان می‌پردازد
کد خبر: 393863
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۳ ۱۳:۲۷:۲۶

اعتمادآنلاین| اتحادیه اروپا و یونان توافق کردند که کمک‌های مالی به 5 هزار پناهجو به منظور ترغیب آنها برای بازگشت داوطلبانه به کشورهایشان بپردازند.

«ایلفا یوهانسن» کمیسریای امورداخلی یونان در این باره گفت که با اتحادیه اروپا درباره برنامه های موقت برای ترغیب پناهجویان برای بازگشت به کشورهایشان توافق کردیم که شامل کمکی 2 هزار یورویی به آنها است.

هم اکنون 37 هزار نفر در اردوگاههای پرازدحام در پنج جزیره یونان به سر می برند.

هفت کشور اتحادیه اروپا اعلام کردند که امکان اسکان دادن به یک هزار و 600 کودک مهاجر که اکنون در یونان زندگی می کنند را دارند.

از زمانی که ترکیه توافق خود با اتحادیه اروپا را مورد بی توجهی قرار داد و مرزهایش با این اتحادیه را روی پناهجویان گشود، هزاران آواره و پناهجو راهی مرز این کشور با یونان شده اند. طی این مدت نوار مرزی ترکیه و یونان پیوسته شاهد درگیری های شدید نیروهای امنیتی و حفاظتی یونان و پناهجویانی بوده که می کوشند به هر ترتیب ممکن وارد اتحادیه اروپا شوند.

به گزارش رسانه‌های خبری، نیروهای امنیتی یونان در جریان عملیات خود علیه پناهجویان از گاز اشک‌آور و گلوله‌های واقعی استفاده کرده‌اند تا مانع هجوم آنها شوند. نهادها و سازمان‌های امدادی از این وضعیت وخیم ابراز نگرانی کرده‌اند.

ترکیه در حال حاضر بیش از 3 میلیون و 600 هزار پناهجو از سوریه پذیرفته است. طبق توافق ترکیه و اتحادیه اروپا مصوب سال 2016، آنکار متعهد شد از ادامه سفر پناهجویان از ترکیه به اتحادیه اروپا جلوگیری کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها