کد خبر: 393865
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۳ ۱۳:۳۱:۲۰
| |

روز ملی هنرهای نمایشی زیر سایه شیوع کرونا

گسترش شیوع ویروس کرونا در آخرین ماه سال بسیاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری جامعه را تحت الشعاع قرار داد که برنامه روز ملی هنرهای نمایشی سال 99 نیز از این شرایط مستثنی نماند.

روز ملی هنرهای نمایشی زیر سایه شیوع کرونا
کد خبر: 393865
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۳ ۱۳:۳۱:۲۰

اعتمادآنلاین| هفتم فروردین‌ به عنوان روز ملی هنرهای نمایشی از سال 96 در تقویم شمسی ایران به ثبت رسیده است و به این ترتیب تاکنون سه جشن به مناسبت این روز در سراسر کشور همزمان در میانه ایام نوروز برگزار می‌شود.

علی نصیریان نخستین هنرمند پیشکسوتی است که در سال اول برگزاری این روز تئاتری پیامی نوشت و در سال 97 نیز جمشید مشایخی پیام دومین روز برای هنرهای نمایشی را نگاشت و امسال نیز محمدعلی کشاورز هنرمند باسابقه این عرصه دست به قلم شد تا در این روز ملی از این بزرگان به یادگار بماند.

طی سه سال گذشته برنامه‌های جشنی از جمله تئاترهای خیابانی و برنامه‌های مختلف در سراسر کشور برای این روز برگزار شد اما در پیشواز از چهارمین سال برگزاری روز ملی هنرهای نمایشی شیوع گسترده ویروس کرونا شرایط را تغییر داده است و به دلیل ممنوعیت تجمعات، محدودیت‌هایی برای تردد و خانه نشینی برای حفظ سلامت و جلوگیری از ابتلا به این بیماری جدید، این روز نیز تحت الشعاع شرایط جامعه قرار خواهد گرفت.

در همین راستا شهرام کرمی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها از ماه گذشته برای هنرهای نمایشی گفت: پیش بینی هایی برای برگزاری این روزی که متعلق به تئاتر است انجام شده بود اما در این روزها بحران شیوع ویروس کرونا تمام فعالیت‌های فردی، اجتماعی و هنری را در جامعه تحت الشعاع قرار داده است.

او افزود: در این وضع جدید جامعه و الزام رعایت محدودیت‌های اعلام شده، برای جشن روز ملی هنرهای نمایشی تصمیمات جدیدی در حال شکل گیری است و مشاوره در جلساتی با کارشناسان در این زمینه، راه کارهایی به تناسب این شرایط برای برگزاری روز ملی هنرهای نمایشی پیشنهاد شده است.

مدیرکل هنرهای نمایشی با اظهار امیدواری برای بازگشت به شرایط عادی در سریع ترین زمان خاطرنشان کرد: در غیر این صورت برنامه هایی به تناسب شرایط موجود خواهیم داشت؛ زیرا این روز متعلق به خانواده تئاتر است هنری که در میان ایرانیان و جهانیان اصالت و ارزش دارد و اهمیت به سزایی برخوردار است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها