واکنش اتاق بازرگانی بین‌المللی بعد از نامه غلامحسین شافعی؛

صدای شما را شنیدیم و ملزم به کمک رسانی هستیم

اتاق بازرگانی بین‌المللی پس از انتشار خبر ارسال نامه رئیس اتاق ایران اعلام کرد: ما صدای شما را می‌شنویم و ملزم به کمک‌رسانی به هر سازمانی که نقشی در جلوگیری از شیوع دارد، هستیم.

صدای شما را شنیدیم و ملزم به کمک رسانی هستیم
کد خبر: 393897
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۳ ۱۴:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ ‌ بعد از انتشار خبر ارسال نامه غلامحسین شافعی به رئیس اتاق بازرگانی بین المللی، صفحه رسمی این سازمان در توئیتر نوشت: «ما صدای شما را می‌شنویم و ملزم به کمک‌رسانی به هر سازمانی که نقشی در جلوگیری از شیوع دارد، هستیم.» انتظار می‌رود طی روزهای آینده پاسخ رسمی رئیس اتاق بازرگانی بین‌المللی در زمینه کمک به ایران برای تهیه تجهیزات پزشکی ارسال شود.

غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بیستم اسفندماه طی نامه‌ای به رئیس اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) از او خواست در زمینه دسترسی ایران بهتجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا تلاش کند.

شافعی در این نامه تحریم‌های آمریکا را دلیل عدم دسترسی ایران به امکانات و تجهیزاتلازم برای مقابله با کرونا دانسته و آورده است: «در شرایطی که تحریم‌های یک‌جانبه و غیرانسانی ایالات متحده آمریکا علیه ملت ایران، شرایط تهیه اقلام و لوازم مورد نیاز پزشکی و بهداشتی را مشکل کرده است، مساعدت فوری اتاق بازرگانی بین‌المللی و جامعه جهانی،موجب امتنان است.»

رئیس اتاق ایران خطاب به پال پولمن نوشته است در این ارتباط انتظار می‌رود که جنابعالی اقدامات و ترتیبات لازم را با هماهنگی فعالان اقتصادی بین‌المللی و اعضای محترم ICC برایمشارکت در مبارزه علیه انتشار و نیز نابودی این بیماری فراگیر، از طریق فراهم آوردن و تأمین نیازهای پزشکی و درمانی از قبیل تجهیزات پزشکی و مواد مورد نیاز، به‌عمل آورید.

شافعی تاکید کرده است که مبارزه علیه این بیماری در سطوح منطقه‌ای و جهانی، نه‌تنها مساعدت به مردم ایران است بلکه با کنترل و نابودی این ویروس، از انتشار بیشتر آن در منطقه و جهان جلوگیری به‌عمل خواهد آمد.

پس از انتشار خبر ارسال این نامه، صفحه رسمی اتاق بازرگانی بین‌المللی در توئیتر نوشت: «ما صدای شما را می‌شنویم و ملزم به کمک‌رسانی به هر سازمانی که نقشی در جلوگیری ازشیوع دارد، هستیم.»

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها