ایران از دریافت کمک‌­های بهداشتی و بشردوستانه برای مقابله با کرونا استقبال کرد

سفارت ایران در اوکراین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از دریافت کمک‌های بهداشتی و بشردوستانه برای مقابله با کرونا، تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ملت ایران را تهدیدی علیه بهداشت جهانی خواند.

ایران از دریافت کمک‌­های بهداشتی و بشردوستانه برای مقابله با کرونا استقبال کرد
کد خبر: 393907
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۳ ۱۵:۱۰:۱۰

اعتمادآنلاین| سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین در پی شیوع ویروس کرونا بیانیه‌ای را منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: متعاقب شیوع ویروس کرونا در چین، جمهوری اسلامی ایران وفق وظایف بین‌المللی خود اقدامات لازم اولیه برای بررسی راهکارهای مقابله با همه‌گیری این بیماری را در دستورکار خود قرار داد.

این بیانیه می‌افزاید: اولین مورد ابتلا به ویروس کووید‌19 در ایران در تاریخ 30 بهمن 1398 در شهر قم مورد شناسایی قرار گرفت. علی‌رغم آنکه کشور در آستانه برگزاری انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی قرار داشت، موضوع بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌کاری و به‌ منظور حفظ سلامت عمومی و پیروی از مقررات بین‌المللی بهداشت به طور شفاف اطلاع‌رسانی شد.

در این بیانیه آمده است: پس از شناسایی ویروس کرونا در ایران، ستاد کنترل کرونا در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایجاد شد و در همین راستا، جلسات منظم روزانه در آن وزارتخانه تشکیل و آخرین وضعیت این اپیدمی‌بررسی و در ساعت مشخصی برای عموم اطلاع‌رسانی می‌شود. طبق استانداردهای جهانی مرجع اعلام آمار در مورد ویروس کرونا، فقط وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران است.

سفارت ایران در بیانیه اعلام کرده است: جمهوری اسلامی ایران با وقوف به مسئولیت خود، تمامی اطلاعات لازم را به‌ صورت شفاف در اختیار نهادهای بین‌المللی مربوطه قرار داده است. ایران همچنین از مدیران و کارشناسان سازمان جهانی بهداشت دعوت به‌ عمل آورد تا از امکانات بهداشتی و ظرفیت درمانی کشور بازدید کرده و مشاوره‌های لازم و تجربیات سایر کشورها را در جهت مبارزه با این ویروس در اختیار ایران قرار دهند. متعاقب بازدید هیات سازمان بهداشت جهانی از ایران، کارشناسان این سازمان جهانی توانمندی­‌ها و ظرفیت پزشکی جمهوری اسلامی ایران به ­طور کلی و اقدامات انجام شده در مبارزه با کرونا را به ­طور ویژه مورد تحسین قرار دادند.

محکومیت مواضع ضدانسانی پمپئو

در این بیانیه آمده است: ویروس کرونا نشان داد تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی ایالات متحده آمریکا علیه ملت ایران که در قالب سیاست فشار حداکثری وضع شده‌اند، تهدیدی برای بهداشت بین‌المللی نیز محسوب می‌شوند. جمهوری اسلامی ایران مواضع ضدانسانی وزیر خارجه آمریکا در واکنش به شیوع کرونا در ایران و همچنین سیاست این کشور در مانع ­تراشی جهت انتقال کمک­‌های بشردوستانه به­ منظور مبارزه با کرونا را محکوم می­‌کند. اتخاذ چنین اقداماتی از سوی رژیم آمریکا نشان داد نه تنها دولت این کشور با اعمال تحریم‌­های گسترده در جهت تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران گام برداشته است، بلکه با اقداماتی مانند اعمال فشار علیه سایر کشورها و ممانعت در انتقال کمک­‌های بشردوستانه مرتکب تروریسم بهداشتی و پزشکی علیه ملت ایران نیز شده است.

استقبال از دریافت کمک‌­های بشردوستانه به­ منظور تسریع در مبارزه با کرونا

این بیانیه در پایان می‌افزاید: با توجه به اینکه اپیدمی ویروس کرونا موضوعی در بین­‌المللی است، ضرورت ایجاب می‌کند تا کلیه کشورها با مساعی و هم‌افزایی و همکاری دسته‌جمعی در جهت کنترل این اپیدمی‌ برآیند. جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای همکاری با سایر کشورها در جهت مقابله با این ویروس اعلام داشته و از دریافت کمک‌­های بهداشتی و بشردوستانه به­ منظور تسریع در مبارزه با کرونا استقبال می‌­کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها