کد خبر: 393930
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۳ ۱۵:۴۲:۴۸
| |

خالد جعفری، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان:

باید تلاش کنیم مرز به عنوان شریان مهم اقتصادی کردستان فعال بماند

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، مرز را شریان مهم اقتصادی استان اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه قرار داریم، همه باید تلاش کنیم مرز فعال بماند.

باید تلاش کنیم مرز به عنوان شریان مهم اقتصادی کردستان فعال بماند
کد خبر: 393930
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۳ ۱۵:۴۲:۴۸

اعتمادآنلاین| ‌ ‌ خالد جعفری در جلسه کارگروه توسعه صادرات و مبادلات مرزی استان، اظهار کرد: رقم 5 میلیارد دلار برای مبادلات مرزی استان رقم مناسبی است اما باید تلاش کنیم افزایش یابد زیرا یکی از راه هایی که می تواند کردستان را به سمت توسعه اقتصادی ببرد مرز و در آینده نزدیک منطقه آزاد تجاری صنعتی مریوان و بانه خواهد بود.

وی در ادامه از تلاش های مردم و فرمانداری مریوان، گمرک استان و سازمان راهداری و پایانه‌های کردستان که نقش اصلی را ایفا می‌کنند و نیز اتاق بازرگانی، انجمن صنفی صادرکنندگان، اداره صمت و سایر دستگاه های ذیربط که در روزهای اخیر با تمام توان تلاش کردند مرز باشماق به فعالیت خود ادامه دهد قدردانی کرد و افزود: ما اعتقاد داریم که مرز باید با حفظ اصول و چارچوب های لازم، باز بماند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، در شرایط فعلی که بیماری کرونا شایع شده باید هم از لحاظ بهداشتی و هم روانی اقدامات لازم را انجام دهیم تا سلامت کارکنان و مردمی که در باشماق حضور دارند، حفظ شود.

وی در ادامه با اشاره به فراهم شدن امکان واردات موز از مرز باشماق، بر لزوم رعایت شرایط اعتبار گواهی صادرات سیب تاکید کرد و تصریح کرد: باید اعتبار محصولات صادراتی حفظ شود.

جعفری از اتاق بازرگانی سنندج خواست ارتباط خود با اتاق سلیمانیه را افزایش دهد و عنوان کرد: با توجه به اختیاراتی که اتاق دارد باید دغدغه های بازرگانان استان را پیگیری کند تا تجار مجبور نباشند به بخش دولتی مراجعه کنند.

وی برگزاری نمایشگاهی شایسته‌ی نام جمهوری اسلامی، از سوی استان کردستان در سلیمانیه عراق را آرزوی چندین ساله استان عنوان کرد و ادامه داد: به عنوان مطالبه‌ای از اتاق بازرگانی سنندج و شرکت نمایشگاهی استان امیدواریم در سال 99 پس از عبور از بحران بیماری کرونا نمایشگاهی با رعایت استانداردهای لازم برگزار کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها