مقام ارشد وزارت بهداشت آمریکا:

تأثیر کرونا بر زندگی مردم آمریکا اتفاقی بی‌سابقه است

رئیس یکی از مؤسسات وزارت بهداشت آمریکا گفت سیستم آزمایش کرونای فعلی این کشور جوابگوی نیازها نیست و تأثیر این بیماری بر زندگی مردم بی‌سابقه است.

تأثیر کرونا بر زندگی مردم آمریکا اتفاقی بی‌سابقه است
کد خبر: 393932
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۳ ۱۵:۴۶:۱۹

اعتمادآنلاین| «آنتونی فائوچی» رئیس «موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار» در آمریکا روز جمعه گفت، سیستم‌های تست کرونای وزارت بهداشت این کشور جوابگوی نیازهای موجود نیستند.

فائوچی در مصاحبه با تلویزیون «سی‌بی‌اس» درباره بازدهی سیستم تست ویروس کرونا در آمریکا گفت: «همان‌طور که دیروز گفتم در اکنون وضعیت درماندگی قرار داریم. سیستمی که در حال حاضر مورد استفاده قرار دارد برای محدوده مشخصی از پاسخ به این شیوع طراحی شده است. این سیستم برای شیوع بسیار گسترده‌تر ویروس در سراسر کشور طراحی نشده است».

او افزود: «اما روز گذشته در جلسه‌ای که داشتیم شنیدیم که این تست‌ها در سطح تجاری قابل دسترس خواهند شد و زمان آن بسیار نزدیک است. باید تست‌ها به سادگی توسط مردم قابل دسترس باشند. احتمالاً تا هفته آینده یا بیشتر، به این هدف می‌رسیم».

فائوچی گفت: «در حال حاضر نیاز مبرمی به انجام تست‌های بیشتر داریم اما بین گرفتن تست کرونا و در خانه ماندن افراد جامعه تفاوت وجود دارد که به معنی دور ماندن از تجمعات و انجام دورکاری است. بستن مدارس و لغو رویدادها کار درستی است و ما بدون انجام تست کرونا آن را انجام داده‌ایم. اما باید آزمایش‌های بیشتر و بیشتری روی افراد انجام شود».

او در پاسخ به میزان بی‌سابقه بودن تأثیر کرونا بر اختلال در زندگی روزمره شهروندان گفت: «شیوع کرونا چالش‌های مهیبی ایجاد کرده که در سی و شش سال تجربه کاری نظیرش را شاهد نبوده‌ام. شیوع ایدز با اینکه هراس زیادی ایجاد کرد، تنها گروه خاصی را تحت تأثیر قرار داد که در مقایسه با زیان‌های وارده کنونی باید بگویم هرگز نظیرش را ندیده‌ایم. ما بیماری H1N1 را هم تجربه کرده‌ایم ولی این بیماری آنفلوانزا بود و می‌دانستیم آنفلوانزا چه می‌کند و ماهیت فصلی دارد اما درباره کرونا نادانسته‌های زیادی وجود دارد که مردم را به‌شدت می‌ترساند».

فائوچی روز چهارشنبه نیز روز ضمن تاکید بر اینکه میزان کشندگی ویروس کرونا 10 برابر آنفلوانزای فصلی است، درباره بدتر شدن شیوع کرونا در آمریکا هشدار جدی داد.

اظهارات این پزشک شناخته‌شده و مقام آمریکایی درباره بدتر شدن اوضاع شیوع کرونا در کشورش در حالی مطرح شده که هم اکنون از مجموع 50 ایالت آمریکا 40 ایالت با کرونا درگیر شده‌اند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها