کد خبر: 393991
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۰۷:۴۲:۰۰
| |

سرپرست جمعیت هلال احمر اعلام کرد

هلال‌احمر به دنبال داروی تامی‌فلو برای مبتلایان به کرونا

سرپرست جمعیت هلال احمر از اقدامات این سازمان در حوزه تامین ماسک، اقلام بهداشتی و برخی داروهایی که دچار مشکل هستند، خبر داد و گفت: هلال احمر به صورت جدی وارد بحث کرونا شده تا بخشی از بار را بردارد.

هلال‌احمر به دنبال داروی تامی‌فلو برای مبتلایان به کرونا
کد خبر: 393991
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۰۷:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| کریم همتی با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر در حوزه مقابله با کرونا ویروس جدید، گفت: از روزی که ابلاغ بنده را زدند، بلافاصله با دوستان سازمان داوطلبان هلال احمر، جلسه‌ای را در زمینه اقدامات در حال پیگیری در زمینه کرونا برگزار کردیم. در حال حاضر بیشترین مشکلی که وزارت بهداشت در زمینه کرونا با آن مواجه است، بحث تهیه و تامین اقلام بهداشتی مانند ماسک ساده، ‌ ماسک چند لایه و مواد ضدعفونی‌کننده است.

توزیع ماسک‌های تولیدی هلال احمر از امروز


وی افزود: بر همین اساس طی دو روز گذشته این موضوع را پیگیری کردیم و ظرفیتی را که از چند روز پیش در کارخانه‌های هلال احمر مانند سها یک، سها دو و سازمان تدارکات برای تولید این اقلام ایجاد شده بود، به مرحله اجرایی رساندیم؛ به‌طوری که مجوزهایی را که نیاز بود تا از وزارت بهداشت اخذ شوند، پیگیری کردیم و اقدامات اولیه انجام شد تا بتوانیم از امروز اولین بخش از تولیدی‌های شرکت سها یک را بیرون دهیم که شامل ماسک، مواد ضدعفونی و ژل‌های ضدعفونی‌کننده است. قرار است شرکت سها یک روزانه حدود 15 هزار ماسک تولید کند و روزانه حدد هفت هزار لیتر هم ژل و مواد ضدعفونی‌کننده از سوی این شرکت تولید می‌شود.

همتی گفت: این اقلام از امروز وارد بازار می‌شوند. البته این اقلام در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد و بخشی از آن‌ها هم در اختیار داروخانه‌های هلال احمر قرار خواهد گرفت.

کمکهای "چین" و "قطر" به ایران


همتی ادامه داد: در روز گذشته هم شورای معاونین جمعیت هلال احمر را تشکیل دادیم و دوستان گزارشات‌شان را ارائه دادند. از طرفی در حوزه اخذ کمک‌های بین‌المللی در حوزه اقلام بهداشتی هم مشکلاتی داشتیم. در حال حاضر هم از سوی کشور چین و هم از طرف کشور قطر کمک‌هایی انجام شده بود که آن را هم پیگیری کردیم که کمک‌هایشان که شامل اقلامی مانند ماسک، تجهیزات پزشکی و... بود، امروز کارهایش انجام شود و این کمک‌ها فردا به دست مردم برسند.

وی تاکید کرد: حدود یک میلیون و 200 هزار ماسک و تجهیزات پزشکی از سوی چین به کشورمان کمک شده و همین حدود هم از طریق قطر و یکی از کشورهای آمریکای لاتین کمک شده است.

ورود جدی هلال احمر به بحث مقابله با کرونا


سرپرست جمعیت هلال احمر ایران گفت: در عین حال روز گذشته مصوب کردیم که انباری بزرگ از سوی جمعیت هلال احمر در اختیار وزارت بهداشت که متولی کلی کار است، قرار گیرد تا تمام کمک‌های بین‌المللی در این انبار قرار گیرد. پیش‌بینی ما این است که با توجه به ارتباط دو سویه‌ای که بین هر دو طرف وزارت بهداشت و هلال احمر وجود دارد، هلال احمر به صورت جدی وارد بحث کرونا شده و بخشی از بار را بردارد. این اقدام از تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده گرفته تا در حوزه واردات دارو را شامل می‌شود.

اقدام هلال احمر برای واردات تامی‌فلو
تلاش برای تعامل سازنده با وزارت بهداشت


همتی در زمینه اقدامات هلال احمر در حوزه واردات دارو نیز گفت: از روز گذشته برای واردات بسیاری از داروهای مورد نیاز بیماران مانند تامی‌فلو در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم برخی اقلامی را که در کشور کافی نیست، وارد کنیم. در عین حال داروهایی که برای درمان کرونا مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز در داروخانه‌های هلال احمر و عمدتا در داروخانه هلال احمر در تهران توزیع می‌شود که روزانه بین پنج تا شش هزار نفر از این داروها استفاده می‌کنند. بنابراین تمام تلاش‌مان این است که تعامل خوبی میان وزارت بهداشت و هلال احمر برقرار شود و در روزهای آینده خبرهای خوبی خواهیم شنید.

کنترل انبارهای امدادی و تمهید برای بارش های پیش بینی شده


سرپرست جمعیت هلال احمر در ادامه درباره وضعیت انبارها و امکانات امدادی هلال احمر برای نوروز، با توجه به پیش‌بینی‌هایی که درباره بروز سیل در برخی استان‌های کشور مطرح شده است، گفت: در جلسه‌ای که در روز گذشته برگزار کردیم در این زمینه هم گزارش‌هایی ارائه شد که بر اساس این گزارشات در حوزه اقلام امدادی 16 گانه‌ شامل پتو، مواد غذایی، وسایل گرم‌کننده، چادر، تجهیزات اسکان اضطراری و... که باید در انبارهایمان باشد و بر اساس شاخص‌های جمعیتی دپو شده باشند، چک کردیم که وضعیت‌مان در این زمینه خوب است.

همتی ادامه داد: پیش‌بینی شده است که استان‌هایی که در سال گذشته درگیر سیل بودند، امسال هم با این مشکل مواجه خواهند شد. در این زمینه تمهیدات لازم در هلال احمر دیده شده است. در عین حال با همکاران امداد و نجات هم جلسه‌ای داشتیم که از این موضوع هم غافل نشویم. بنابراین برآورد درباره وضعیت امدادی هلال احمر هم انجام شد و وضعیت‌مان مناسب است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها