کد خبر: 394021
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۰۸:۱۹:۲۹
| |

پروانه مافی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس:

هیچ انسانی مهر تایید بر تحریم‌های ظالمانه حوزه درمان و بهداشت نمی‌زند

یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس تاکید کرد که رایزنی ها و نامه نگاری ها از سوی قوای مقننه، مجریه و قضاییه به اجلاسیه ها، نشست ها، مجامع بین المللی و مجامع حقوقی می تواند در کنار رفتن تحریم ها در شرایط کنونی موثر بوده و ذهن جهانیان را نسبت به این ظلم بیدار کند.

هیچ انسانی مهر تایید بر تحریم‌های ظالمانه حوزه درمان و بهداشت نمی‌زند
کد خبر: 394021
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۰۸:۱۹:۲۹

اعتمادآنلاین| پروانه مافی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس، با اشاره به ضرورت مداخله جهانی برای کنار رفتن تحریم های حوزه درمانی و بهداشتی بیان کرد: بدیهی است در شرایطی که این بیماری به بیش از 100 کشور نفوذ کرده و حدود 100 هزار نفر در کل جهان درگیر این بیماری هستند یک پاندمی در حال روی دادن است. این همه‌گیری جهانی بسیاری از قواعد و مسائل را تحت تاثیر قرار داده و قطعا خیلی از مسائل باید کنار رود.

وی اظهار کرد: در شرایطی که کشورها درگیر مقابله با این ویروس هستند وجود تحریم ها به ویژه در حوزه درمان و بهداشت ظالمانه ترین مسئله است و دنیا قطعا باید نسبت به آن معترض شود. بشریت نسبت به این تحریم ها که هم از نظر مبادلات مالی برای تامین دارو و هم از بعد ورود برخی از دارو ها به کشور تاثیر گذار بوده، معترض است.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: هیچ انسانی در هیچ کجای دنیا مهر تایید بر این اقدام ظالمانه نمی زند. رایزنی ها و نامه نگاری ها از سوی قوای مقننه، مجریه و قضاییه به اجلاسیه ها، نشست ها، مجامع بین المللی و مجامع حقوقی می تواند در کنار رفتن تحریم ها در شرایط کنونی موثر بوده و ذهن جهانیان را نسبت به این ظلم بیدار کند. تحریم ها اگر در شرایط کنونی ادامه یابد تهدیدی برای جان و سلامت بشریت است.

وی در ادامه تاکید کرد: برای جلوگیری از رخ دادن فاجعه بشری باید از تمام مجامع بین المللی و حقوقی بحث کنار رفتن تحریم ها دنبال شود. آقای لاریجانی از طریق نامه نگاری به رئیس اتحادیه جهانی بین المجالس این موضوع را مطرح کردند و جا دارد روسای سایر قوا نیز به این موضوع وارد شده و از طریق شوراهای عالی بین المللی و نهاد ها و سازمان های مرتبط این موضوع را دنبال کنند.

وی افزود: با رایزنی سران قوا و کنار رفتن تحریم های این حوزه و به دنبال آن دستیابی به تجهیزات پزشکی و درمانی و تامین داروها می توان با توان بیشتری به مقابله این بیماری پرداخت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها