کد خبر: 394045
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۰۸:۴۲:۳۰
| |

تازه واردهای بورس چه زمانی اجازه معامله دارند؟

سازمان بورس و اوراق بهادار از 10 اسفندماه ورود به بورس را مشروط کرد و طبق ابلاغیه این سازمان، افراد باید برای ورود به بورس و معامله سهام حتما در آزمون پذیرفته شوند. البته هنوز منابع آزمون و اینکه چه افرادی باید در آزمون شرکت کنند مشخص نیست ولی با این حال افراد تازه ورود می‌توانند تا قبل از شرکت در آزمون در چند مورد دست به معامله بزنند.

تازه واردهای بورس چه زمانی اجازه معامله دارند؟
کد خبر: 394045
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۰۸:۴۲:۳۰

اعتمادآنلاین| ‌‌ ابلاغیه‌ای توسط سازمان بورس و اوراق بهادار در روز 10 اسفندماه منتشر شد که طبق آن صدور کد برای مشتریان جدید بعد از یک ماه و بعد از قبولی این افراد در آزمون انجام می‌شود. آنچه در ابلاغیه مذکور حائز اهمیت بوده، این است که مشتریان جدید یک ماه پس از صدور کد امکان معامله خواهند داشت. در این راستا، قبولی در آزمون کانون کارگزاران یا سازمان بورس شرط صدور کد معاملاتی است.

همچنین شخص متعهد می‌شود

سیگنال‌فروشی و ... نکند، زیرا کد مسدود می‌شود که مسئولان بورس، دلیل این تصمیم را نیاز به تخصص و دانش تازه‌واردها به بورس اعلام کرده و می‌گویند با توجه به اینکه این روزها سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه رونق دارد و ممکن است افرادی که وارد این بازار می‌شوند دانش کافی نداشته باشند و از آنجاکه این نوع سرمایه‌گذاری نیازمند تخصص و دانش است، چنین تصمیمی گرفته شده است.

البته این ابلاغیه استثناهایی هم داشت و شامل خرید و فروش سهام شرکت‌های عرضه اولیه، خرید و فروش تسه و اوراق با درآمد ثابت و همچنین خرید و فروش واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌شد.

تصمیم مذکور سازمان بورس از سوی کارشناسان هم مورد انتقاد و هم مورد استقبال قرار گرفت. مخالفان آن بر این باورند که اولا چنین تصمیمی نباید در قالب ابلاغیه اعلام شود. ثانیا افراد را از حق قانونی‌شان که همان خرید و فروش سهام است محروم می‌کند و دیگر اینکه برخی بندهای آن با قوانین بازار سرمایه در تعارض است. اما در روی دیگر سکه، موافقان هستند که اعتقاد دارند این ابلاغیه به جلوگیری از ورود کدهای جدید که از بازار سرمایه آگاهی ندارند و تشویق آن‌ها به سمت کارگزاری‌ها می‌انجامد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها