یک فعال کارگری خواستار شد؛

پرداخت بیمه بیکاری به کارگران آسیب دیده از کرونا

یک فعال حوزه کار پرداخت دو ماه بیمه بیکاری به کارگران آسیب دیده از کرونا را خواستار شد و بر ضرورت حرکت به سمت دولت الکترونیک و استقرار نظام یکپارچه الکترونیکی در کشور تاکید کرد.

پرداخت بیمه بیکاری به کارگران آسیب دیده از کرونا
کد خبر: 394083
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۰۹:۱۵:۲۳

اعتمادآنلاین| ‌ علی اصلانی ، با اشاره به تاثیر کرونا بر اقتصاد و کسب وکارهای بسیاری از کشورها از جمله چین، گفت: ویروس کرونا نه تنها چین، بلکه ایران و بسیاری از کشورهای دنیا را غافگیر کرده اما چین با کنترل شدید و قرنطینه، توانست بر این بیماری غلبه کند و جلوی گسترش کرونا ویروس را بگیرد، تا آنجا که حتی در خانه را روی خانواده‌هایی که همکاری نمی کردند قفل زد و مردم به شکل آنلاین غذا سفارش داده، خدمات خود را دریافت کردند و از طریق دورکاری سرکار حاضر شدند.

وی افزود: دولت چین یکسری امکانات برای خانواده ها در مقابله با کرونا فراهم و یک نفر از اعضای خانواده را مسئول خرید مایحتاج کرد که با لباس مخصوص و تجهیزات کامل ضد کرونا از خانه خارج می شد.

این فعال کارگری با بیان اینکه بسیاری از کسب و کارها در چین در بستر فضای مجازی حفظ شدند، افزود: اگر چه اقتصاد چین از کرونا کم ضرر نکرده ولی آنها به دلیل وجود زیرساختهای قوی اقتصاد، بنگاههای تعاونی، فعال بودن شبکه های مجازی و اینترنت و از همه مهمتر استقرار نظام و دولت الکترونیک توانستند در چنین شرایطی دوام بیاورند.

وی تصریح کرد: هرچه به سمت الکترونیکی شدن برویم اولین آثار مثبت آن را در تولید و بهره وری داخلی خواهیم دید. شرایط امروز ایجاب می کند که به این سمت حرکت کنیم و نظام یکپارچه الکترونیک را در کشور پیاده سازی کنیم.

اصلانی در ادامه درباره حمایت از کارگران و مشاغل آسیب دیده از کرونا اظهار کرد: طبق اعلام مسئولان، مقرر شده تا به کارگرانی که به کرونا مبتلا می شوند مقرری بیمه بیکاری پرداخت شود و سازمان تامین اجتماعی قول مساعد داده تا در بحث مرخصی استعلاجی کارگران مبتلا به کرونا همکاری لازم را داشته و غرامت دستمزد ایام بیماری را پرداخت کند.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما برای حمایت از کارگران آسیب دیده از کرونا این بوده که برای دو ماه اسفند 1398 و فروردین 1399 بیمه بیکاری به آنها پرداخت شود تا هم بین واریز بیمه هایشان فاصله نیفتد و هم آسیب بیشتری نبینند و سازمان تامین اجتماعی باید در این خصوص تصمیم بگیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها