کد خبر: 394174
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۱۰:۵۵:۵۵
| |

ائتلاف سائرون: تجاوزهای آمریکا مستلزم پاسخ قدرتمند دولت است

نماینده ائتلاف سائرون عراق بر ضرورت پاسخ قدرتمند دولت عراق به تجاوزهای مکرر آمریکا تاکید کرد.

ائتلاف سائرون: تجاوزهای آمریکا مستلزم پاسخ قدرتمند دولت است
کد خبر: 394174
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۱۰:۵۵:۵۵

اعتمادآنلاین| «ریاض المسعودی» نماینده ائتلاف «سائرون» در پارلمان عراق حمله آمریکا به فرودگاه بین‌المللی در حال ساخت کربلا را حمله به حاکمیت عراق دانست و گفت که این تاسیسات متعلق به دولت عراق بود و چنین تجاوزهایی مستلزم موضع‌گیری قدرتمند دولت است.

او در گفت‌وگو پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد که فرودگاه کربلاء یک تاسیسات عراقی بیود و هیچ تفاوتی میان تاسیسات کشور چه نظامی و چه غیرنظامی وجود ندارد زیرا همه آنها در اراضی عراقی واقع شده اند و همگی متعلق به دولت و کشور عراق است.

المسعودی افزود: تجاوز‌های مکرر آمریکا مستلزم اتخاذ یک موضع‌ قدرتمند دولتی است و دولت مسئول ایجاد حاکمیت هوایی، دریایی و زمینی در مقابل هرگونه دخالت بیگانه است. ضعف سیستم امنیتی و تعدد آن، عراق را در معرض تجاوزها و حملات آشکار و ظالمانه آمریکا قرار داده است و این حملات ثابت می‌کند که آمریکا هنوز از سال 2003 تاکنون، با عراق به عنوان یک کشور اشغال شده رفتار می‌کند.

جنگنده‌های آمریکایی بامداد روز جمعه (22 اسفند)، پایگاه حزب‌الله عراق در شهر «جرف الصخر» در استان بابل و پایگاه‌های وابسته به الحشد الشعبی در استان‌های صلاح‌الدین، بصره و فرودگاه در حال ساخت کربلا را بمباران کردند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها