افزایش تقاضای عربستان برای کرایه ابرنفتکش‌ها/ عرضه نفت افزایش می‌یابد

عربستان سعودی سرگرم آماده سازی عرضه میزان بالایی نفت به بازار جهانی است که ناوگان نفتکش‌های این  کشور ظرفیت کافی برای حمل آن را ندارند و برای این منظور به کرایه کشتی‌های دیگر اقدام کرده است.

افزایش تقاضای عربستان برای کرایه ابرنفتکش‌ها/ عرضه نفت افزایش می‌یابد
کد خبر: 394214
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۱۱:۴۷:۴۲

اعتمادآنلاین| ‌ شرکت کشتیرانی ملی عربستان سعودی معروف به بحری حداقل هشت ابرنفتکش را برای بارگیری نفت در ماه جاری و ماه آینده از بنادر نفتی اصلی این کشور کرایه کرده است. هر کدام از این کشتی‌ها ظرفیت حمل دو میلیون بشکه نفت را دارند و شامل دالیان، آگیوس سوتیس و هنگ کنگ اسپیریت هستند.

جست‌وجوی عربستان سعودی برای کرایه نفتکش‌ها منعکس کننده عرضه زیادی است که این کشور قصد دارد پس از شکست مذاکرات هفته گذشته اوپک و متحدانش به بازار روانه کند. اکثر نفتکش‌هایی که تاکنون برای کرایه ثبت شده‌اند به مقصد خلیج آمریکا بوده‌اند. این موضوع تنها مشکلات تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا که زیر بار بدهی سنگینی قرار دارند و از افت قیمت‌های نفت تحت فشار قرار گرفته‌اند را تشدید خواهد کرد.


شرکت دولتی آرامکوی سعودی از ماه میلادی آینده 12.3 میلیون بشکه در روز نفت به مشتریانش عرضه خواهد کرد که 25 درصد بالاتر از فوریه است. قیمت نفت دوشنبه هفته جاری در واکنش به چشم انداز عرضه بیشتر به بازار که با افت شدید تقاضا روبرو شده، بزرگترین کاهش قیمت 30 سال گذشته را رقم زد.


به گفته پیتر سند، تحلیلگر کشتیرانی در گروه بیمکو، هیچ کس به این میزان عرضه نیاز ندارد و به همین دلیل قیمت نفت سقوط کرده است. افزایش عرضه جهانی فعلی ناشی از رشد تقاضا نبوده و توسط تولیدکنندگان هدایت شده است. عرضه بیشتر نفت عربستان سعودی احتمالا برای ذخیره سازی خواهد بود زیرا به دلیل شیوع ویروس کرونا در حال حاضر تقاضا رشد تصاعدی ندارد.

ویروس کرونا که شیوع آن از چین آغاز شد، به دهها کشور سرایت کرده و تاکنون بیش از چهار هزار نفر قربانی گرفته است.

یک منبع مطلع هم اظهار کرد: سیل عرضه نفت عربستان سعودی که برای ماه آینده برنامه ریزی شده است به نفتکشهای بیشتری به خصوص برای سفرها به آسیا که بزرگترین و سودآورترین بازار آرامکو است نیاز دارد.
شرکت بحری 41 نفتکش دارد که این شرکت را به بزرگترین اپراتور نفتکش‌های جهان تبدیل کرده است. این کشتی‌ها اغلب نفت عربستان را حمل می کنند و در سال‌های اخیر این کشور نیازی به شرکت‌های دیگر برای حمل نفت خود به خلیج مکزیکو نداشته است.

نرخ کرایه نفتکش‌ها برای مسیر خاورمیانه به منطقه گلف کاست آمریکا 57 درصد افزایش پیدا کرده است. این نرخها پیش از این به دلیل تقاضای شرکت‌ها برای استفاده از نفتکش‌ها به عنوان ذخایر شناور رو به افزایش بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها