کد خبر: 394218
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۱۱:۵۰:۵۵
| |

هیات سازمان ملل خواهان توقف فوری تنش‌ها در عراق شد

هیأت سازمان ملل در عراق (یونامی) خواستار توقف فوری تنش در این کشور شد.

هیات سازمان ملل خواهان توقف فوری تنش‌ها در عراق شد
کد خبر: 394218
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۱۱:۵۰:۵۵

اعتمادآنلاین|

هیأت سازمان ملل در عراق (یونامی) در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات و واکنش‌های آن از جمله حملات مکرر علیه نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت امر واشنگتن در عراق، در خدمت منافع عمومی عراق نیست.

یونامی ضمن محکوم کردن تداوم تلفات جانی، از تمامی طرف‌ها خواست تا حداکثر خویشتنداری را مطابق با قوانین بین‌المللی داشته باشند.

هیأت سازمان ملل در عراق اعلام کرد: همکاری و شراکت و نیز رایزنی تنها راه برای ایجاد عراقی قدرتمند و ممانعت از بازگشت داعش است. امکان ندارد عراق و ملت آن به عنوان صحنه‌ای برای رقابت بین گروه‌های مختلف و درگیری‌ها استفاده شوند. عراقی‌ها سزاوار ثبات و صلح هستند.

ارتش عراق اعلام کرد که در حملات هوایی آمریکا به پنج مقر وابسته به حشد شعبی و نیروهای ارتش و پلیس در بابل و نیز فرودگاه بین‌المللی کربلاء، سه نظامی، دو نیروی پلیس و یک غیرنظامی کشته شد.

پیشتر آمریکا اعلام کرد که حمله هوایی "دقیقی" را در عراق علیه گروهی انجام داده که چهارشنبه در یک حمله موشکی به اردوگاه "التاجی" باعث کشته شدن دو سرباز آمریکایی و یک نظامی انگلیسی شدند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز اعلام کرد که این حملات مناطق مشخصی را هدف گرفته و شامل پنج انبار سلاح گردان‌های حزب الله عراق از جمله انبار سلاحی بود که در حملات علیه نیروهای ائتلاف آمریکا استفاده می‌شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها